Torktumling pågår

Nu har jag börjat torktumlarbehandlingen av Molly. Fyra behandlingar per dag ska det vara och två är för närvarande avklarade denna dag. I morse inleddes det hela när Jimmy och Moa åkt hemifrån. In i badrummet, på med tumlaren och smörja in. Känslan blir något tropisk. 25-30 grader, sand överallt (från Moas gummistövlar som hon envist springer runt med i hela lägenheten) och närhet till vatten. Kanske ska blanda mig en paraplydrink och ta in en solstol. För vad GÖR man i ett badrum under tiden man "tumlar" liten tjej? Det finns inte på världskartan att gå därifrån! Man lämnar inte barn på skötbord och går därifrån!
Smörjpass ett gick ganska bra att fördriva. Jag skulle ju ändå borsta tänderna, borsta håret och sminka mig vilket görs precis vid skötbordet. Pass två var inte lika effektivt för min del. Jag skulle så klart kunna städa lite, kanske göra lite situps eller någon annan träning. Den här gången blev det intag av lunch. På toalettstolen. Varför inte liksom? Andra lösningar skulle klart vara att ta med sig datorn in, det gör ju ändå Jimmy när han tillbringar lång tid därinne. Eller kanske en tv? Eller så får vi helt enkelt flytta ut tumlaren i något annat rum, där jag kan sysselsätta mig bättre. Fördelen med tumlaren är, förutom temperaturhöjningen, att fläkten från den håller igång kaninerna som hänger ovanför skötbordet. Inte håller igång så... men får dem att snurra. Det gillar hon.

Natten var godkänd till klockan 6 och då fick jag även tillfälle att filosofera kring sådär vansinnigt viktiga och intressanta saker. Till exempel slog det mig att initialbokstäverna på besticken i vår låda blir GKS= GeKåS! Gaffel, kniv, sked. Jag måste vara den enda i hela världshistorien som lägger besticken i bokstavsordning... Det är lite Monica i "Vänner" över det. Vem i "Vänner" är du?

Förutom att ha tumlat Molly idag har jag gått en låååååååååååååååååång sköööööööööööööööön och treeeeeeeeeeeevlig promenad utmed Västra stranden och Prins Bertils stig med Emelie. Buss hem och mitt under tumlingspass två dök mamma upp. Trevligt. Nu ska vi gå till Leni och fika och hämta hem Moa. Sen ska jag göra nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0