Vad ska man säga...

Alla nätter är inte som man vill. Typ natten till idag. Och alla dagar är inte heller riktigt som man vill. Som delar av dagen idag. Sedan om dagen idag hade varit som jag vill om jag sovit inatt, det vet jag ju inte. Kanske har dagen idag varit helt okej, men sedd genom glasögonen utan sömn så var den inte det... Ibland när jag bloggar skriver jag det jag vill skriva, ibland skriver jag det folk vill läsa och ibland önskar jag hett en anonym blogg någonstans. Idag gäller nog alternativ två och tre. J var i alla fall ledig idag, eller ledig och ledig, det är han aldrig, eftersom det hänger en stor fet uppsats över honom (oss!) som ett olycksaligt snökaos a´la 2010... men han hade inget schemalagt. Därav blev det en tripp till Galgberget där M1 fick åka rutschkana, elefant och gunga en massa. Hem, lunch och lite lek. M1 bäddade dockan upp och ner ur vagnen och utbrast emellanåt "Mysigt!". Härliga unge. För att J skulle få LITE av det han måste göra gjort packade jag ner tjejerna i dubbelvagnen, på med regnskyddet (ja, det regnade här idag!) och begav oss till J:s farmor och farfar för att lämna tillbaka en massa numera tomma matlådor. Som tur var var M1 lite småtrött, och satt därför i vagnen hela vägen dit! (I hela 20 minuter!). Lite lek, sitta-still-i-soffan och sen lite fika innan vi begav oss tillbaka. M1 inte lika trött... men jag fick henne att sitta i vagnen till Ica. Därinne gick hon loss för allt hon var värd! Hon körde korgen och jag M2. Tack och lov så gillar M2 att ligga i vagnen! M1 shoppade loss som aldrig förr av varorna närmast golvet, och till sist sprang hon med korgen förbi de meterlånga köerna och ut på parkeringen. Korgen följde inte med hela vägen som tur var. Sen skulle vi gå hem. Ingen kommentar. Väl hemma skulle vi gunga. Fine. När M2 tröttnat och det var dags att bege sig upp och in ville M1 annat. "Ligga här" var hennes helt plötsligt enda fras och mamman fick snällt stå och titta på när hon låg lite här och där på väg från gungan till ytterdörren.


In och hålla näsan över ytan och räkna till 1000 en miljon gånger och till sluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut kom J hem från fotbollen.
M1: Är pappa?
Mamman: Pappa spelar fotboll.
M1: IGEN
Jaa... igen...
Nu, fredagkväll.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ha ha ha har t.o.m. Moa börjat tycka att Jimmy spelar för mkt fotboll då har det gått långt :) Håll ut Tilda, snart är han färdigpluggad åtminstone. Hoppas vi ses snart! Kram

2010-03-14 @ 00:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0