Avreaktion

För första gången någonsin skriver jag här bara för att tömma huvudet och se på pränt vad som snurrar där... Resten sitter på kylskåpet, men just nu är berget framför vecka 21 år 2010. Jag har en tendens att göra så, se det som ett berg som ska bestigas, istället för att se det som en sten per dag. Så här ser stenarna ut:
Just nu, 21:44, söndag kväll, sitter Jimmy och Rasse och skriver på uppsatsen. Och ska så göra inatt.
Måndag: Jimmy ska skriva uppsats, jag ska till BVC med båda barnen. Den ena på tvåårskontroll och den andra på viktkontroll. Som viktväktarna fast tvärtom. Hon SKA ha gått upp i vikt. Vad vi ska fylla hela dagen imorgon med vet jag inte.
Natten måndag-tisdag: Jimmy ska skriva uppsats
Tisdag: 9:00 ska uppsatsen in, vilket betyder att Jimmy kommer ramla i en hög och sova på tisdag. Moa ska till Leni och Rune en sväng och jag ska... jaaa... vi får se. Jimmy har träning i alla fall.
Onsdag: Moa ska till dagis. That´s it på onsdag... eller?
Torsdag: Moa ska bjuda på födelsedagsfirerigott på dagis, mamma måste fixa... Vi ska... eeeh...?
Fredag: Moa fyller 2 år!!!!!!!! Vi ska fira henne heeeeeeeeeela dagen familjen Karlsson då, och klockan 16 kommer Jimmys familj och gratulerar. Vad ska man bjuda på då tro?
Lördag: Moa har barnkalas klockan 10, sedan kommer Vaggeryd hit och ska fira Moa. De börjar nog droppa in vid lunchtid kanske, beroende på vädret. Kalaset blir dock inte förrän på kvällen. Sedan har vi en si sådär sju sovgäster.
Söndag: Mors dag. Fira mig, fira min lilla mamma och kanske ska syster också firas av sina barn? Vem vet. Också fyller Jimmys farfar år. Får se om vi firar honom den dagen också eller om vi med lite kvalitét kan få fira honom en annan dag!?!

När jag ser det så här inser även jag att det är inte mer än en sten om dagen. Det känns bra. Det är i och för sig en del att fixa med allt som ska bjudas på på alla kalas upp och ner och hit och dit. Barnkalaset är enkelt, det blir mat från Grand. Kanske att Tobbe trollkarl och Markoolio kan ta med maten på vägen? Sedan blir det fyrverkerier innan barnen får flyga luftballong över staden. Eller inte.
Hahaha.
Nä, nu chill innan säng!

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Det fixar du!! snart är det söndag och dags att planera nästa vecka. kram

2010-05-24 @ 07:47:39
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0