Blickar framåt!

Då var helgen slut och således har min favorittid på hela veckan kommit, söndag kväll. Jag älskar ju att planera och så, och det får jag göra söndag kväll. Inför veckan som kommer! Så nu ska vi päsa ner i soffan, titta på en på tok för äcklig film och planera nästa vecka. Filmen är ett gift. Det är nämligen som så att min och Jimmys första dejt tillbringades i ett mörkt rum på Vallås framför filmen "Saw". Märkligt nog vågade jag inte åka hem och på den vägen är det. Smart drag Jimmy. Filmen var fruktansvärt äcklig och väldigt, väldigt bra, och eftersom den fortsätter att komma så bara måste vi ju se alla! Nu är vi inne på nummer 6... Jag tittar ut emellanåt vid vissa väl valda scener, det är ju ändå ganska fint ute nu när löven kommit fram och himlen är blå... Och så småningom, när det mörknat ordentligt kan man nog kika på stjärnorna. Nu för tiden sover ju Molly hela natten förutom ett mål mat, och då kan jag sova i min säng med min man och då vågar jag se skräckfilm på kvällen.

Dagen idag har varit en mycket väl godkänd söndag. Fint väder, mycket balans och en fasansfullt härlig kväll. Dagen började med att Jimmy och Moa var ute och lekte och jag kunde passa på att städa köket riktigt ordentligt. Sedan begav vi oss till Brio för att spana 2-årspresenter. Jag och Jimmy hittade massa roligt, men Moa ville bara ha alla bollar som fanns där (det är en del) och en gräsklippare. Hem, lunch och lite siesta. Snabbvisit av älsklingsbror och sedan fick jag några timmar för mig själv. Jag var på inredningsparty utan barn! Eller i alla fall utan mina egna barn och kunde sitta och fika i fred och känna mig som vem som helst. Det hela slutade med en välbehövlig och givande parkeringsplatspratstund med chauffören. Nice! Väl hemma var jag ensam då Jimmy flytt med tjejerna till sin farmor och farfar. En lugn stund för mig innan kvällen var igång med matning, mys och nattning. Efter tandborstningen skulle även håret kammas. Både Moas och mitt:


Nu är Jimmy och hämtar bror sin vid bussen och tjejerna sover. Och jag? Jag planerar nästa vecka i huvudet. Dagis är stängt imorgon och Moa är bara där måndag, onsdag, torsdag eftersom att hon är ett 15-timmarsbarn. Så imorgon ska hon leka med Leni och Rune (Jimmys farmor och farfar). De ville så gärna ha henne någon dag i veckan som kommer och då är imorgon ett kalasalternativ. Sedan ska hon nämligen till sin farmor där hon ska sova över till tisdag. Denna vecka går åt till dop-planering, vilket äger rum på lördag. Mmm. Jag har så mycket i huvudet nu så jag har gjort ett "I-Tildas-hjärna-schema" på kylskåpet där jag skrivit upp allt som är på gång och i tankarna. Saker som ska beställas, planeras och genomföras. Så imorgon ska jag sitta vid telefonen samt inspektera och beställa diverse mat och tårtor när Moa leker i sandlådan med gammelfarfar. Underbart! För övrigt blir det en del kultur denna vecka. På onsdag ska jag på konsert (all alone! Lovely!) och på fredag ska jag och Jimmy på dejt! På spexet. Underbart. Det känns ljust inför veckan som kommer! Speciellt när jag har hjärnan på kylskåpet, då behöver jag inte tänka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0