Då var vi här ja...

Ett blixtsnabbt beslut också bar det iväg. I måndags tog jag tjejerna med mig och åkte till syster. Både för Jimmys och min skull. Och barnens. Och systers. Jimmys uppsats skulle nämligen in igår morse och han satt dygnet runt. Och jag hatar känslan av att vara i vägen. Då är jag hellre 15 mil bort så kan han plugga utan dåligt samvete. Och sova. För det lär behövas när skiten är färdig. Det känns superskumt att bo hos syster när jag är i Vaggeryd. Mamma visste inte ens om att vi skulle komma hit. Jag har inte ens varit hemma hos henne och pappa och idag ska vi åka hem. Jag fördriver dagarna som flerbarnsmor. Det går alldeles utmärkt, men tanken att stanna vid två barn slår mig då och då. Fast det är klart lättare när det är ens egna barn kanske. Syster jobbar nämligen emellanåt. Och är hos frisören emellanåt. Och på utvecklingssamtal emellanåt. Nu till exempel. Molly sover i vagnen, Hugo, Alice och Moa hoppar studsmatta. Efter att Moa målat Hugos rum blått med tusch. Så kan det vara. Ikväll bär det hemåt. Imorgon påbörjas Moas firande. Då ska det bjudas på gott på dagis. Sen blir det att förbereda alla helgens kalas med start fredag morgon och stopp någon gång på söndag.
Hoppas hinna träna något emellan varven. Behöver det.
Nä, dags för annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0