Datortid!

Idag är en ensam dag hittills, eller ensam och ensam. Ensam i den bemärkelsen att jag har ensamt ansvar om barnen. Vi har till exempel varit på öppna förskolan idag, och där var vi VERKLIGEN inte ensamma! High life! Det är märkligt, för hemma tjatar Moa hål i huvudet på mig emellanåt och när jag då ge mig på projektet att gå till öppna förskolan då är hon helt tyst och jätteförsiktig... Märkligt. Hemåt vid halv ett-tiden och efter lite mat, blöjbyten och marinering av Molly så har vi nu datortid. Moa vill sitta vid datorn JÄTTEmycket. Vad gör hon då vid datorn? Jo, lyssnar på söta barnvisor på youtube med bilder till. Det är det roligaste hon vet. Lösningen? En dator till henne bredvid min och en till mig. Perfekt!
Ensam kommer jag inte vara så länge till. Snart dyker mor och far in med systerns yngsta och det är bara början. Imorgon kommer resten. Hela min familj och lite släkt och Jimmys familj. Han har ingen släkt. Imorgon är det barndop. Och firande av bror som fyller år. Intensiv helg. Ikväll tänkte vi dock fly fältet, Jimmy och jag, och ge oss lite kvalitetstid. Först lite uteservering och sedan lite teater. Nice!

En bild helt utan sammanhang. Här gymmas det minsann:


Trevlig helg nu på er! Rapportering om barndop kommer på söndag I guess...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0