Effektivitet!


Moa är hos gammelfarmor Leni och gammelfarfar Rune. Molly åker vagn med grannen. Jag är hypereffektiv! Till och med så effektiv att jag med gott samvete kan sätta mig lite vid datorn och blogga lite! Leni och Rune vill så gärna ha Moa någon dag i veckan (tisdagen oftast), och hon tycker ju det är så roligt, så varför inte? Det började egentligen när Molly var nyfödd eftersom att Moa inte är på dagis tisdagar. Sedan har det liksom satt sig. Att antingen är hon där på förmiddagen eller på eftermiddagen. Idag var vi på öppna förskolan på förmiddagen, tog lunchen hos Leni och Rune och sedan stannade Moa kvar där. Alla nöjda och glada. Utan Molly... Hon blev vaccinerad igår, och då märktes det inte så jättemycket på henne. Idag är hon lite mer grinig. Så efter att försökt med lite allt möjligt här hemma erbjöd sig min absoluta favorit till granne att ta henne med sig när hunden ändå skulle rastas. Perfekt! Så nu är tvättkorgarna tomma, disken borta och hemmet behagligt i ordning. And I´m all alone. En liten stund till.

Det är inte så att jag inte står ut med att ha oordning, bara ibland, men just nu vill jag få iordning eftersom Jimmy åker till Danmark imorgon och stannar där till söndag. Då kan det vara skönt att få lite iordningplockat inför det. Typ. Nä, dags att surfa vidare. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0