En mycket dag!

Jag VET att man inte kan skriva så, men det är precis så det har varit idag. Mycket. Av mycket. Som inte går att dela med sig av riktigt, än. Det är för mycket saker framöver som innebär för mycket hemligheter. Födelsedagar och examen och så. Och därmed diverse projekt som kräver tid, vilket jag i princip enbart har när barnen sover. Vi har den gudomliga turen att ha barn som sover på kvällarna och nätterna, så jag har haft en del tid. Skönt det. Men det var längesen jag var uppe till tolv-halv ett faktiskt. Småbarnsföräldersyndrom? Idag har vi i alla fall varit på öppna förskolan jag och Molly. Moa var hos Leni och Rune. Lite hemlighetsmakeri men även kören har vi hunnit med jag och töserna. Vi kom hem vid sjutiden ikväll hela familjen från olika håll. Eller ja, tjejerna från ett håll och killarna (killen, jag vet.) från ett annat. Nattning och kvällsmat och fix och nu är klockan halv tolv.
Jag börjar se ett ljus i tunneln. Nästa torsdag ska Jimmys uppsats in på gott och ont. Men då får jag tillbaka min man. Och det kunde inte varit ett bättre datum för inlämning, för dagen därpå fyller Moa två år. Vi har börjat bearbeta henne lite så hon inte blir totalt "off" när det beger sig. När jag frågade vad hon vill ha i paket sa hon "inget paket", men igår när hon vaknade satte hon sig upp och sa "Moa fyller år!". Hon har mer och mer börjat kalla sig själv för Moa nu istället för Boa... Känns bra.

I veckan som kommer ska vi hitta på både det ena och det andra. Imorgon till exempel ska jag testa gymmets barnpassning för Molly och köra ett pass. Gott! På torsdag tänkte jag hälsa på på jobbet innan vi ska fördriva eftermiddagen med "förskolans dag" och grillning och brännboll. Föräldrar mot barn tyckte Jimmy. Jag håller inte med. Hoppas på fint väder dock. Till helgen påbörjas det maraton av barnkalas som går av stapeln i tre helger framöver också vankas det släktträff minsann. I metropolen Fröböke. Så kan det vara. För övrigt har SD-kortet i min kamera gett upp. TASKIG TIMING! Men cdon har bra saker har jag hört, så det är väl bäst att sponsra brorsans företag och beställa ett nytt.
Nä, nu sängen!

Kommentarer
Postat av: bror

Visst finns det mycket bra på CDON, här har du ett kort du kan köpa, finns även mindre och billigare!



Hoppas allt är bra, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0