En perfekt dag!

Innan jag börjar dagens redovisning tänkte jag bara visa Molly med sin nya vän, tummen!


Idag har jag haft en perfekt dag. Trots en lite småstökig natt. Hon har skämt bort oss med att vi får sova på nätterna, så när Molly vaknar två gånger på natten istället för klockan 6 på morgonen tycker jag det är fruktansvärt. Men det är det inte!

Dagen började med 2årskalas! Tänk så mycket som hänt sedan vi satt där utmed Nissan i värmen med våra stora magar och väntade på att dessa tre skulle titta ut. De två längst till vänster blir två år imorgon och Moa får vänta tills på fredag. Idag var det Alexandra (i mitten) som hade kalas. Mys! Och UNDERBART väder.


Dagens svensklektion har för Moa inneburit att försöka lära sig att säga ballong och inte gallong. Resultatet? Bagallong!

På hemvägen från skogen och kalaset somnade Moa och fick fortsätta sova medan vi packade bilen för årets första stranddag. Det är ju helt fantastiskt att bo vid havet! Hur ofta åkte vi från skogen till havet en dag i maj bara för att solen sken liksom? Bor man vid havet kan man vara där heeeeeeeeeeeeeeeela tiden! Som vi idag till exempel! Alla njöt i kapp! Jimmy och Moa badade till och med. Så till följande bilder säger jag bara, titta och njut:





Väl hemma från stranden stannade far och döttrar ute och lekte och mor fick städa hela lägenheten. Kanske är det tragiskt när det känns som lyxig egentid att få damma, dammsuga och städa toaletter i fred, kanske inte. Jag njöt idag i alla fall! Avslutningsvis med barnen vakna blev det hamburgare på balkongen. Tack vare att alla grannar grillade fick vi en riktig sommarkvällsfeeling! Och jag konstaterade att en perfekt dag för mig innebär tid med vänner, tid med hela min familj, ett rent hem och fint väder! Mer behövs inte!


Sedan några timmar tillbaka sover barnen i sina sängar och vi njuter av den perfekta dagen. Så här glad var Molly när hon fick komma upp från golvet och titta på livet som pågår runt omkring

Stora tjejen!

Imorgon blir det släktträff med Jimmys lilla släkt. Det blir solskyddsfaktor på då kan jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0