Fullt ös medvetslös!

Nu har luften gått ur och jag vet inte riktigt vad jag ska göra och inte göra. TUR igen att jag har hjärnan nedskriven. Helgen har varit intensiv men alldeles underbart kalas! I fredags intog mor, far och Alice vårt liv och Moa fick äntligen hit sin älsklingskusin för lek och bus. Lite småirriterad och "icke-koll-på-läget-panik" hör väl till dagen före ett dop, men kvällen avslutades på bästa möjliga sätt. Jag och Jimmy var på date! Vi är ganska bra på det. Att hålla liv i "oss" genom att hitta på saker. Om mamma och pappa ändå sover här kan vi ju lika gärna passa på tänkte vi. Så iväg till Bull´s uteservering bar det för ett glas vitt och lite lax. ISKALLT men dock. Därefter beskådade vi årets Spex (Vilken besvikelse!!!!!!!!!!!) innan vi intog en öl/cider på förstnämnda ställe före hemfärd.

Så till helgens huvudattraktion, Mollys dop. Hela förmiddagen stampade vi tid och försökte hålla humöret på topp trots klockans långsamma vandring just igår. Vid 2 var det dags och här kommer lite bilder från detta spektakel.
Molly med sin gudfar/fadder farbror Robin:



Eftersom inga foton får tas under själva dopakten med den präst vi valt att ta med oss blev det inga foton på själva det som hände, t.ex. när både jag och Jimmy sjöng varsin sång till vår yngsta prinsessa, men lite foton efter blev tagna minsann. Sångerna finns på film, och jag ska se om jag kan klura fram hur man lägger ut dessa på bloggen, så kan ni avnjuta sångerna här i alla fall :)
Här har vi i alla fall hela familjen Karlsson med Mollys fadder:


Mor och dotter. Skönt att det är över. Molly var i och för sig väldigt snäll precis hela tiden, kräktes lite grann lite här och där, men det hör ju till när hon är i närheten...



När alla gäster utanför "Jonssonfamiljen" (jag, mina föräldrar och syskon) hade begett sig hemåt hoppade vi på nästa kalas. Först blev det lite pizza i dopkalaslokalen och sedan begav vi oss hem till oss för att fira snygga bror som fyllde år.



Därefter blev det Jonssonsyskonmys med respektive. Vin och kortspel och hur skönt avslappnat som helst! Våra tjejer somnade, Wetterbarnen såg på film i gästrummet och till slut gick även mamma och pappa och la sig i min och Jimmys säng. Därför har vi sovit tv-rummet inatt, bror med flickvän i gästrummet och familjen Wetter på hotell. Vi är många när vi ses!

Dagen idag har bror med flickvän ägnat åt annat än oss, mamma och pappa åt städning av lokal, fäderna i familjen Karlsson och Wetter åt Busfabriken med de fyra äldsta barnen och jag och syster åt Eurostop med den nydöpta. Mycket trevlig dag! Vid 16-tiden fick Vaggeryd tillbaka mamma, pappa och familjen Wetter och luften gick ur oss. Vi bara segade. Och segade. Och segade. Och segar! Moa totalvägrade somna trots sjuk trötthet! Men nu, 20:27, sover båda i sina sängar, Jimmy sitter där han känner sig som mest hemma, i tv-soffan, och jag framför datorn. Det blir nog inte så mycket mer idag. Planering av veckan som ligger framför såklart, men sen får det vara bra! Vi hörs i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0