Min dag idag

Då har man för mycket tid, om man kan skriva ett sånt här inlägg. Moa är hos gammelfarmor och gammelfarfar och Molly bara sover och sover och sover. Hon har inte riktigt fått in rutiner på dagarna än, och jag låter henne hållas. Sover hon så behöver hon väl sova. Ni som har småbarn vet hur effektiv man blir när barnet sover. Man vet ju inte hur lång tid man har på sig, och då skyndar man sig som bara den. Och nu sitter jag här med en massa tid över helt plötsligt. Vid 9 åkte Jimmy och Moa hemifrån, nu är klockan kvart i 12 och jag har hittills:
*Städat båda badrummen
*Dammat hela lägenheten
*Dammsugit hela lägenheten
*Städat köket
*Beställt mat och tårta till dopet
*Bokat boende till sommarens bröllop
*Suttit i telefon ang. lokaler på lördag
Och nu sitter jag här och funderar på vad jag ska hitta på härnäst. Jag hade tänkt åka in till stan, men inser att jag egentligen inte behöver göra det. Så jag låter nog bli. Jag har en hel lista på kylen med saker som snurrar i huvudet men det är inte mycket av det jag kan göra något åt. Till exempel byta rum mellan gästrummet och vårt sovrum. Lite svårt att göra själv. Jag får se vad som händer. Kanske rensa lite skåp? Eller skriva lite i barnens "Så-här-är-jag-när-jag-är-liten-böcker". För en gångs skull sitter jag och väntar på att Molly ska vakna... En känsla jag inte känner igen...

Kommentarer
Postat av: Lovisa S2

WOW! Vad duktig du har varit :D

2010-05-03 @ 13:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0