Halmstad vs Vaggeryd Del 1.

En liten duell här på bloggen. Dagens kategori; träning. Idag har jag varit med syster på .... eh.... gympa!
Jag hoppas ingen tar illa upp och så, det är ju en självklarhet att man inte kan jämföra ett modernt stadsgym i Halmstad med alla tänkbara moderniteter med ett gympapass i Vaggeryds lilla gymnastiksal, men jag måste. Van vid vältränade, välutbildade personliga tränare i det senaste vad gäller träningskläder begav jag mig alltså med syster till ett gympapass a´la Vaggeryd. Mmm... Det var... charmigt! På ett positivt sätt. Gröna mattan, gummiband utan handtag, mig som en av de som kämpade mest och jaa... charmigt! Det blir så jobbigt som man gör det, så kanske att det blir lite träningsvärk imorgon, vem vet. Jag kämpade i alla fall, men jag kom inte riktigt upp på Halmstad-nivån trots 110% insats. Så del 1 i Halmstad-Vaggeryd-duellen vinner Halmstad.

Då stycket ovan är grovt censurerat vill jag fylla ut dagens inlägg ytterligare. Jag och tjejerna är i Vaggeryd på rekreationsvecka. Och vi har det så bra! Så bra, så bra, så bra! Vi (eller i alla fall jag) laddar som bara den för att styra upp och orka med verkligheten där hemma. Med perspektiv på verkligheten inser man att det är ganska greppbart ändå. Och vad finns det för alternativ liksom? Idag har mamma, som börjat jobba lite inom barnomsorgen som vikarie, varit ledig så jag har kunnat klistra in kort t.ex. Jag är av den kategorin som fortfarande framkallar kort och klistrar in dem i album. I alla fall detta år ut. Sedan blir det fotoböcker även för mig. I alla fall. En promenad med stora lilla har det blivit, bullbak, mellanmål i skymning klockan 15 med Yatzy också charmig skogs-gympa på det. En skön dag. Barnen varvar ner när jag varvar ner. Klockan är för tillfället 21:18 och när datorn stängs av här blir det sängen. Det är min tur att ta Molly när hennes dag börjar imorgon och det vet ingen när det blir... 3? 4? 5? 6? Livet är spännande. T.ex. ska det bli spännande att se i vilken gren Halmstad - Vaggeryd tävlar i imorgon... (oooh cliffhanger...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0