Nu slutar jag.

När det står lite lagom 1-1 är det lika bra att inte fortsätta Halmstad vs Vaggeryd. Det var inget kul. Halmstad har sina fördelar, Vaggeryd sina. Och oavsett var vi befinner oss, får man utnyttja och njuta av de fördelar som är just där. Idag har vi njutit av fördelen syster med familj igen. Och just nu av mamma. Hon badar tjejerna uppe medan jag i lugn och ro kan sitta här. När vi kommer hem igen kommer jag att njuta av det som är bra i Halmstad. Hemma! Mina vänner och umgänge. Gymmet (!!! Jag blir så fet här där man bara fikar!!! ;)  )!!!

I ett tidigare liv har jag nog varit filosof. Ibland är det lite jobbigt. Inte bara för de runt omkring, utan även för mig. Jag tänker för mycket. Hur ändrar man på det? Samma sak som att jag är för pedantisk och vill ha för mycket ordning. Jättejobbigt för de runt omkring, men faktiskt (!) även för mig. Lite saker jag ska ta tag i. Jag vill ha någon form av "nystart" när jag kommer hem. Energi och idéer och kreativitet. Jag ska ladda det här tänkte jag. Nackdelen, eller en käpp i hjulet, är bara att överallt där det står tips på hur man orkar och vill och allt står det att det viktigaste är att man sover tillräckligt. Och det skiter ju sig grovt. Varje natt. Men, men.

Nu ska jag överlämna datorn åt min lurviga karl som leker med en gul ballong här bredvid och bege mig till köket. Ikväll ska jag bjuda make, mor och far på middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0