Så ska det gå till!

Idag har vi bakat pepparkakor! Det får man göra i november. Vi lyssnade till och med på julmusik. Jag brukar inte kunna hålla mig såhär länge, men i år har det varit lite mycket annat. Och om någon undrar hur det ska vara när man bakar pepparkakor, så är det som idag. Med fem barn! Hur mysigt som helst och mjöl överallt. Vi åt nog mer deg än vi bakade, men det är själva grejen som är det viktiga, och inte resultatet, förutom doften då...


Så nu luktar hela lägenheter pepparkakor, det känner till och med jag, trots en riktigt brakförkylning som vandrat runt i vår familj i ungefär en månad. Vi har haft sällskap av härliga familjen Brevigh hela eftermiddagen och halva kvällen, ända till läggdags. Jättemysigt! Och tack vare ängeln vägg i vägg blev nattningen en fröjd trots att Jimmy jobbar till 21 p.g.a. gymnasiemässan. Det är tur att det finns så många änglar i vår omgivning! Farmor gjorde också en insats idag så att jag och Moa kunde få lite kvalitetstid och gå på rytmik i fred från kloddiga lillasyster...

Annars har vi haft en lugn och skön dag. Jag drar nya slutsatser om mig själv och livet varje dag. Det känns bra! Jag inser mina begränsningar och anpassar mig efter vad jag faktiskt orkar och uppskattar. Så idag hoppade jag över träningen p.g.a. förkylning och bara mamma-ledig-såsade-runt. Låg och läste när Molly sov. Fikade jättelänge med ängel-grannen som (lucky me) är sjukskriven. Det gäller att göra så när dagen är ensam länge.

Nu sover båda barnen, jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Läsa? Se på film? Vilken film i så fall? För det går inget roligt på tv. Eller sitta här vid datorn? Träna Yoga? Jag tänker i alla fall inte ta tvätten och disken. Klockan är efter 20. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0