SNÖÖÖÖ

Jaa... Helt plötsligt, hastigt och lustigt, befinner jag mig i Vaggeryd med tjejerna. Och här är det SNÖÖÖÖ! Som i resten av Sverige skulle jag gissa, men i alla fall. Sjuka Moa var jättesjuk hela tisdagen. Det gick dock förvånansvärt bra, mycket tack vare att båda tjejerna sov samtidigt, även Moa, som aldrig sover dagtid annars. Och tack vare att hon var så dålig som hon var, låg hon i soffan och krävde noll aktivering. Och tack vare att hon var så dålig som hon var, somnade hon pladask på kvällen.

När så frågan om NÄR vi skulle dyka uppåt landet kom på bordet blev det väldigt plötsliga svaret onsdag eftermiddag! Moa var inte pigg, men hon kan lika gärna vara inte pigg här som där tänkte jag. Packade ner livet och barnen och tog tåget! Ett projekt i sig. Men det gick bra. Så nu är vi i Vaggeryd! Dagen idag har tillbringats till största delen borta hos syster. 8 barn på 2 vuxna är ganska lagom när man inte sover på nätterna... eller?! Vi hittade i alla fall ett mysigt sätt att ta oss dit på:


Jag kände mig verkligen som en väldigt käck och hurtig mamma med bebisen (nä, jag vet att hon inte är någon bebis längre) i vagn och stora lilla på snowracer. Förbi "Lillakulla" för att åka pulka några varv innan mamman inte orkade gå uppför gigantbacken med 2-åring på snowracern längre. Sedan syster/kusinmys på Dammgatan.

Ikväll somnade tjejerna vid 19 som sig bör och jag har lite tid för mig själv. Lite jobb framför datorn inför mitt musikprojekt på förra jobbet och nu en kopp te innan badkaret! Min deadline på sängen klockan 22 gäller även här. Sömnlösheten förföljer oss vart vi än är. Fint julrim...
För att visa Molly lite också har hon så fint sorterat mina gamla suddgummin och lagt på mormors hylla i köket idag.


Och när jag satt och kikade igenom min kamera dök den här underbara bilden upp:

Jag saknar honom, min man, som är där hemma och bara jobbar och jobbar och jobbar och städar lite också hoppas jag. På lördag kommer han hit. För övrigt är Vgd-dagarna fredag, lördag och söndag uppbokade till goda-vän-besök för djup-snack, julgodis-bak, juliga event i kyrkan samt pepparkaksbak. Vi får hoppas att vi kan få till lite julstämning mitt i alltihop! Det borde det väl bli med allt detta på agendan... Nu; te!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0