Du är världens bästa fru!

Alla kategorier! Det var Jimmys första ord denna dag när han kom in i köket efter en sovmorgon lagom till en färdiglagad lunchbuffé med diverse läckerheter. Jodå, vill jag så kan jag. Igår var nämligen Jimmy iväg från 7:30 på morgonen till 04:10 idag på morgonen. Anledning? Först jobb såklart, och sedan lite partajande med HBK-kollegorna med start 15:00. Jag kapitulerade och bad mamma komma ner och göra oss sällskap. Lovely! Det är så skönt att slippa hålla hela ansvaret själv hela dagen, kvällen och natten. Nu slapp jag dagen och kvällen. När kvällen var till ända efter kvalitetsdag med mamsen åkte hon hemåt de småländska skogarna. Vi ägnade dagen åt stros på staden, dock inte i några affärer, utan mest på torget och diverse gå-balans-gång-ställen. Därefter begav jag och Molly oss till Fyllinge för mysig höstpromenad "på landet" med Lina och Tilda. Jättetrevligt! Hem lagom till mellanmål, handla, flytta bilstolar och underhålla supersur trotshög tills det var dags för kvällsrutiner. Bilstolarna skulle flyttas p.g.a. att vår kära bil inte mår bra och skulle följa med hem till Småland en sväng för helkroppsundersökning. Jag saknar den! 940:n vi får låna under tiden är inget rolig... Anyway.

När tacosen var intagen vid 20:30-tiden begav sig mor hemåt och jag satt i soffan i all min ensamhet och åt godis och kikade på Idol. Jätteensamt!!! Kanske för att jag visste att Jimmy inte skulle komma hem på lääääääääääääääänge. Eller för att hans mobil inte fungerade. Eller för att kontrasten mellan mammasällskap och inget mammasällskap blev för stor. Eller?! Ja. Jag kan inte sova när jag vet att Jimmy är ute på stan. Det händer så mycket skit där. Kan bara tänka mig hur det kommer bli sedan när man vet att ens barn är där ute. Shit alltså! Vid 4:10 kom han alltså hem och 5:30 skulle Molly upp. 90 minuters djupsömn till mig. Moa ville upp 6:20 också var dagen igång. Klockan är i skrivande stund bara 13:03 men vi har redan hunnit med hur mycket som helst! Just nu sover Molly middag, Moa vilar i sin säng, Jimmy är på dass och jag ska lägga mig och vila lite jag också. Sedan är det Jimmys tur att serva. Då ska han ta tjejerna och gå till far sin. Vad jag ska göra då? Hmmm... Vill så mycket!!! Orkar jag? Jag vill/bör/ska i alla fall städa, springa, yoga, förbereda kvällens middag (för mig och min man) och kanske, kanske hinna sova lite också... Vi får se. Imorgon är jag ensam igen. 12-18. Men det fixar jag. Jag är ju världens bästa fru...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag säger bara WOW! Du är säkert världens bästa mamma också. Vad du orkar! Och din mamma är även hon världens bästa mamma (och snäll dagisfröken, minns jag nog), som kör till Halmstad för att hjälpa :)

2010-10-02 @ 22:38:00
URL: http://julietoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0