Nytt liv!

Då var det dags att ställa om sig igen. Från att ha fått hem maken vid senast klockan 15 varje dag utan tisdag får jag nu vänja mig vid att vara själv med barnen till 18:45 måndag och tisdag och ca 17 onsdag-fredag. Jag har varit bortskämd! Det är alltså dags för Jimmy att börja jobba heltid. Dagen idag har varit en jättebra måndag. Det är skönt att börja veckan så! Kanske för att jag damp i säng redan 21:30 igår?! Efter att ha lämnat Moa klockan 9 idag blev det först en långpromenad med bästa Bettan i det underbara vädret! Jag hade lätt kunnat ha sådant väder året runt! Frisk luft, lagom temperatur, lite småblek sol men ändå blå himmel. Jag reflekterar som bäst den där promenaden på måndagmorgonen. Det är riktigt skönt! Jag hade kunnat gå och gå och gå och gå och... ja. Men till slut gick vi alltså hem, jag och Molly och fick en massa hemma-göra gjort. Allmänt plock, disk, mellanmål och en och annan (läs två miljoner) maskin tvätt.


Efter lunch när Molly sov middag hann jag med ett "hemma-gym-pass" samt förbereda middagen som vi skulle ha i eftermiddag. Vid 14 var det dags att hämta Moa där det också var dropinfika idag, kanelbullens dag till ära. Alltid trevligt att kunna sitta ner och prata lite mer än vad man hinner vid en vanlig hämtning. Hem, upp med väskor, in med vagn och sedan försöka få med sig Moa upp från sandlådan. Lättare sagt än gjort, så hon fick sitta där en stund. I eftermiddag har vi haft jättetrevligt besök av Helen och dottern Moa. Helt kanon med sällskap och lekkamrat trots vissa trötta inslag från min Moa. Kompisen Moa kom och letade efter min Moa och ville att hon skulle komma och leka när Moa hade följt med mig för att byta blöja på Molly varpå min Moa svarade "Nej, jag är blyg". Men sedan kom de igång igen. Mysigt. När de åkt hem blev det middag för oss och timman därpå tills Jimmy kom hem var ganska lång. Lite böcker för Moas del och påsklämmor för Mollys fick tiden att gå och vid 18:45 var Jimmy hemma och kvällsrutinerna igånhg. 19:20 sov båda två och nu pustar vi båda ut efter en lång dag. Snart blir det soffan innan sista hållplatsen, sängen, för idag. Det är en ännu längre dag imorgon eftersom att Moa inte är på dagis då... På tal om Moa är hon världens trotsigaste just nu och jag försöker skratta inombords åt henne, tänka att det är ännu värre för henne själv, och tyst räkna till 10 varje gång utbrotten slår till. Det gäller att visa vem som bestämmer, eller något...

Veckan som kommer är lika intensiv som dagen idag. Ganska skönt faktiskt!
Tis: Lunch hos g-farmor och g-farfar och sedan teater med Moa medan Molly får stanna kvar hos g-farföräldrarna. Ev. kören för oss tre tjejer på kvällen.
Ons: Träning, ev. träff med Mollys kompis Tilda på stadsbondgården, ev. kommer mor med bilen (hoppas! saknar den!)
Tors: Träning, BVC, babyrytmik, barnrytmik
Fre: Teater med Moa, massa folk här på kvällen (Lovely!) inklusive världens bästa övernattare!!!
Lör: Övernattarna stannar heeeeeeeeeeeeeeeeeela dagen!!! :)
Sön: Pusta ut och babysimma.

Där är min vecka 40 som jag gick och la mig tidigt för igår. Det får jag nog göra idag också...

Ps. Om du undrar ang. träningen så har jag som mål att ha kommit till en viss vikt när Jimmy fyller år (nästa torsdag). Därav all träning... Än så länge har jag tappat 6 kg på 6 veckor. 15 kg sedan Molly föddes. Så snart är gravidkilona borta!

Kommentarer
Postat av: Linda

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! det är VIIIIIIII!!!!!



Fasen så duktig du är förrsten, 6 kg på 6 veckor, fan...kanske inte ska äta det d'r chokladet ikväll...

2010-10-04 @ 20:42:04
Postat av: Jossan

Oj oj, inte dåligt!!! Riktigt bra kämpat med all träning! Kan du inte ge mig en extra spark med så att jag också tar tag i det nu :)

2010-10-04 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0