Filfens fru...

Det är jag det. Min man går tydligen under namnet "Filf" på jobbet. Stabilt. Trodde det hette "Dilf"? Anyway. Igår var vi ute. När alla andra kom ut, åkte vi hem. Då var ju klockan mycket! 00:17! Tänk att det existerar en värld där utanför våra väggar, varje helg! Det känns skumt. Och tänk vad mycket som hänt där ute sedan vi var en del av den världen! Vi var nästan lite lost. Vart går man nu för tiden? Det råder ju trots allt en kultur med oskrivna regler även i utelivet. Vem går vart? Vi började i alla fall med ett säkert kort, nämligen bowling. Då kan man ju inte gå fel eftersom att det bara finns ett ställe där det finns bowling. Sedan vet jag inte om man ska ta det personligt när banan i princip brinner upp efter 30 minuter... Okej att jag spelade riktigt, riktigt, RIKTIGT dåligt, men i alla fall... Resten av kvällen befann vi oss på stadens gator, utmed Nissan och i en och annan bar. Gott. Härligt att känna pulsen, se folket och ha möjligheten att göra i princip vad vi ville och kände för just då. Att bara ha möjligheten räckte igår. Att ha valet. Barnen var hemma och sov. Mamma och pappa var hemma med dem och sov de också. Ingen väntade på oss. Vi kunde göra vad vi ville. Skön känsla! Sedan är det visserligen några nya färdigheter vi måste öva in nu, som två gymnasielärare... Till exempel hur man agerar då hormonstinna, fulla elever springer efter en för att ta kort på oss samtidigt som de övar på min man Filfens riktiga namn i falsett... Mmmm... Intressant. Jag såg bara två av mina elever, varav en var i skyltfönstret hos fotografen. Duktigt, duktigt.

Som du säkert förstått har mina föräldrar tittat ner en sväng. De kom igår, fredags och åkte hem idag, lördag. En väldigt skön visit! Igår tog de barnen med sig ut och försvann en stund. Det var näst intill magiskt. Framförallt för att de tog alla initiativ! Först byttes det blöjor, sedan kläddes det på, packades skötväska och sedan gick de. Vi behövde inte hjälpa till alls. Med någonting. Inte ens med att ta ut vagn eller säga till vad barnen skulle ha på sig och med sig. DET mina vänner, det är avlastning! När det inte medför NÅGRA ansträngningar alls! Bara att vinka och pussa hejdå och gå in och lägga sig i soffan för att läsa en bok! Egentligen är man dum som inte ber om barnvakt en helg helt utan anledning. Varför ska man behöva ha något speciellt inbokat för att få be om barnvakt? Nog om det.

Idag är det lördag och vi fick sovmorgon ända till klockan 9!!! Molly skulle upp 6 och Moa 6:30. Det är helg barn! HELG!. Anyway. Öppet hus på Jimmys jobb där jag hälsade på lite (filfens fru finns ;)  ) och sedan det lyxiga att få åka och handla båda två utan barn. Två som kan bära upp kassarna från bilen! Bara det! Eftermiddagen, efter mamma och pappas avfärd hemåt, har varit mysig, lugn och familjär. Barnen somnade på 2 röda strax innan tacosen var färdig och vi damp ner i soffan. Nu är det sängen, 22:48. Man vet aldrig hur natten blir, för att inte tala om morgonen imorgon. Somnar snart här vid datorn. Idag kom mycket av texten från helgen. Imorgon ska jag slänga in lite bilder. Sov gott gott folk! Skrivs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0