Förbjudet!

Det är väldigt mycket förbjudet här just nu. Bara en sådan sak som att jag sitter och bloggar en fredagkväll klockan 20:30! Men, jag skyller på två saker; 1: Linda Johansson, 2: reklampaus i Idol i kombination med ointressant Doobidoo. Så är det. Det andra förbjudna är att jag sitter här och äter Digestive med GOD ost på! Jag som är så sjukt duktig helt plötsligt på kalorier och träning och hit och dit och upp och ner! MEN, jag har kämpat som en gnu hela veckan mot sötsug och lathet och allt. Så jag är värd detta nu. Rödvin också till på köpet. Lovely. Jag har faktiskt sprungit idag, så det är okej. Kommer ni ihåg den där reklamen för "Sats" som gick för några år sedan? Det var en bild på någon som satt i en soffa och åt chips eller så, också stod det följande slogan över; "Det är okej, han är medlem!". Så känner jag mig nu. Det är okej. Jag tränar! Så det så!
Allt flyter på och är under kontroll här trots potatisgrytabrännsår och blåsljud och lite tid för för mycket saker. Men vi löser det bra. Vardagen känns bra och jag trivs! Jag tycker mycket, tänker mycket, känner mycket, men det är DÅ jag lever! Jag tänker ALDRIG sluta varken tycka, tänka eller känna, för gör jag inte det, då finns jag inte!
Idag; en jättemysig tur på stan trots regn och bara en vagn till två barn. Fika på Åhléns där söta lilla stora SJÄLV gick och köpte en "chokladboll", trots att hon säger negerboll här hemma. Då smälte mammas hjärta. Framförallt av blicken i Moas STOLTA ansikte när hon kom tillbaka med växel i ena handen och chokladbollen på ett fat i andra handen. Så går det. Blir man tillräckligt sugen får man faktiskt göra något åt det själv. Det ska börjas i tid.
Helgen här ska ägnas åt egentid på varsitt håll. För min del blir det morgondagen med träning, eventuell date på stan bland annat. För Jimmys del blir det någon final av något slag på söndag. Fotboll så klart. Någonstans. För övrigt började Idol nu. Och Jimmy hälsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0