Fredag Lördag Söndag Helg

Ännu en helg till ända. Det är ju egentligen halva veckan (nästan) som är helg om man tänker efter! I alla fall tycker jag det känns som helg när det är fredag... Denna fredag blev Molly 7 månader och så här ser man ut när man heter Molly och är 7 månader!


Vi firade denna sjumånaders dag med att ta bussen in till stan alla tre med endast en vagn för lite Elin-date. Det gick alldeles utmärkt och var hur trevligt som helst. Trots att jag alltid är på helspänn när jag har båda med mig och befinner mig på restaurang och försöker äta, prata och mata samt hålla koll på två små samtidigt. Men det gick bra! Något trött efteråt bara. Helgen har varit ganska lugn, vilket inte är helt ovanligt. Kvällsrutinerna för de små ser likadana ut oavsett dagens namn. Alla mår bäst då och livet funkar mest smärtfritt då. Så när de små somnat pustar vi ut i soffan.

Igår hade jag lite lyx då jag ägnade förmiddagen åt mig själv. Först åt ett pass på gymmet och sedan lunch med Carro. SJUKT trevligt och SKÖNT att få sitta ner i lugn och ro och få ägna sig enbart åt den man är där med utan att flika in frågor och uppmaningar till en tvååring med kill i benen i varannan mening. Jag NJÖT vill jag lova! Hem till en tom lägenhet för att ta itu med mitt stående lördagsuppdrag nämligen städa. Det tar tre cd-skivor (på Spotify visserligen, men ändå) att städa vårt hem. Allt från att plocka i ordning, damma, dammsuga, städa två toaletter, städa köket samt torka golven. Lagom trött man är sedan kan jag lova. Och när sista fläcken torkat kom resten av familjen hem. Lördagskvällen tog slut 21:15 för min del då jag råkade lägga mig ner två sekunder efter maten... Men gott sov jag!

Dagen idag har varit en myspysdag. Till en början enbart för oss tjejer då Jimmy var iväg med fotbollen och spelade DM-final. Vi gick i pyamas, pysslade, lekte och tog det allmänt lugnt. Väldigt skönt idag faktiskt! Kanske för att jag vet att inga öppna förskolor är öppna, de flesta andra är med sina familjer och då känns det mer okej att gå hemma och göra ingenting.

Syskonmys i Mollys säng;


När Jimmy kommit hem och vi myspyst färdigt hemma blev det dags för babysim för Molly. Jag och Moa följde också med och badade.


Denna rutschbana är för liten mamma ju! Den stora ska det vara!


Efter badet åkte vi vidare till restaurangen i Bäckagård, svärmor och Håkan, som lagat en kalasgod köttsoppa. Fantastiskt gott och härligt att åka dit och pusta ut lite. Hem till kvällsracet och den där timman jag hade klarat mig utan att uppleva varje kväll, den mellan 19-20 då båda ska ha gröt, pyjamas, tänderna borstade och tjejerna nattade i säng. Men nu är den timman förbi och vi varvar ner och njuter på varsitt håll. Jimmy framför sporten och jag här. Vårt kök är för närvarande fullbordat också. Jag saknar musik där, så en hylla åkte upp och stereon plockades fram ur klädkammaren och såhär blev resultatet. Ska väl göra något åt sladden så småningom, men huvudsaken är att jag kan lyssna på radio där nu! Tänkte ursäkta "röran" men det blir mest "ursäkta röran, vi bor här". Så jag tar nog tillbaka det.


Nu blir det soffan även för mig. Det är dags att titta framåt i veckan som kommer. Lite gott och blandat på schemat. Ganska mycket faktiskt. Allt från mammabesök och Gekås till jobb-hälsa-på och lördagsgäster. Härligt! Dessutom ska vi på date imorgon kväll, min man och jag... Hoppas det kan bli något ;)

Kommentarer
Postat av: Pia

Det gör ont i hela mitt hjärta när jag ser mina små tjejer. Jag längtar sååå otroligt mycket efter dom.

2010-09-12 @ 21:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0