Motsatsblogg. Eller nå´t...

Text igår. Bilder idag. Nöjer mig med bildtexter tror jag.
Älskat Åhusbesök i torsdags eftermiddag. Flytta tillbaka hit!!!


En väldigt vanlig syn här hemma. Moa "diskar" och Molly klättrar. På allt. Alltid. Just detta ställe kanske inte är så lyckat för Mollys del...


Bättre såhär. Plocka med påsklämmor är superskoj för Molly och måla funkar finfint för Moa. Det gäller att sysselsätta de små i väntan på mormor och morfar. Argumentet för att sova kvällen innan höll ju kväll och natt, men fredag morgon 6:30 sprack det. "Nu har jag sovit. Nu kommer mormor och morfar". Njaaa... inte riktigt 6:30.


Men väl klockan 11! Och en bil till Molly hade de med sig minsann. Arvegods is the shit! Syns nästan på den röda bilens hjul att vi är några som slitit på den...


Fredagens chock får ju inte gå obemärkt förbi. Molly ställer sig upp. Hela tiden och överallt. Det är inte en så stor chock i sig. Men i fredags släppte hon händerna! Och stod, själv, typ 3 sekunder. Hon är för liten!!! Shit alltså. Moa satt där hon satt och lekte till hon var 10 månader. Då kröp hon väl lite försiktigt efter att ha hasat runt baklänges ett tag. Jag säger då det. Helt plötsligt står ALLT på för låga bord...


Idag gjorde jag ett riktigt lyckofynd! Jag och Moa röjde i förrådet efter en låda vinterkläder, och hittade dessutom en hel flyttlåda med kläder i storlek 68-74 som jag inte visste existerade! SÅ roligt! Vissa plagg har jag letat efter bland Moas undanlagda, och funderat på vart de blivit av. Här var de! Lovely! Nu har jag absolut inte ett enda argument i världen att köpa kläder till Molly... Bland annat hittade jag denna keps.


Lite bilder från Moas rum som värmer en mammas hjärta. Här sitter töserna och spelar varsin maraccas till "Krokodilen i bilen". Fiiiint!


Molly passade dessutom på att bädda i ordning Moas säng inför natten.


Sedan sista bilden togs har det ätits gröt, borstats tänder och nattats småtjejer. Kvällen sedan dess har ägnats åt kantareller (GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT!), frusna blåbär med varm vit chokladsås på samt Parlamentet. Kära vännen har fått sin lilla prinsessa. Stolta storebröder därhemma kan jag tänka! Och vi planerar veckan som ligger framför. Två helt ensamma dagar bjuder den på. Men vi ska nog kunna lösa det på något sätt. Förhoppningsvis släpper förkylningen helt så jag kan börja träna igen! Jag har saknat det den här veckan! Det känns ljust. Livet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, miss you! Hade det inte varit för att familjerna finns här så hade vi funnits i Halmstad, det är vi överens om jag och Calle. Men ja, det hjälper ju inte, för jag tvivlar på att de vill dra till halmstad allihopa! Men snart kommer vi igen och då bor vi hos ER och umgås umgås umgås!



såååå stolt Molly ser ut på bilden med bilen! underbart! sen nästa gång vi är hos er så kan det vara så att er växasäng råkar hamna i vår bil, jag ber om ursäkt i förväg, hälsa Morgan, haha... PUSS

2010-09-26 @ 21:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0