Spinner vidare.

Jag måste fortsätta lite angående gårdagens blogg p.g.a. alla kommentarer som trillat in både här, på facebook och sms. Jätteroligt! Kanske är det inte riktigt meningen att låta så hård, men ibland är det så det känns, och det är såklart inte riktat till alla hela tiden. Jag måste också säga att alla situationer är inte självupplevda, utan sådana jag pratat med andra hemmamammor om. Men jag kan inte släppa ämnet, för jag tycker det är både intressant och en lite småjobbig situation emellanåt. Sedan kan det bero på dagsform också hur det känns just idag. Det här med balans är också jättesvårt. Här gnäller jag om att jag känner mig ensam också ringer någon och vill hitta på något, också säger jag nej. Kan man göra så? Är det dubbelmoral? Fast vissa dagar kanske det är hemma, ensam (eller ja, ensam och ensam, men bara jag och barnen), jag vill vara?! Det är svårt. Nästan lika svårt som det här med relationer i alla konstellationer. Hur ska man vara mot allt och alla för att inte göra någon illa eller trampa någon på tårna. Missförstånd hit och dit och folk som blir ledsna i onödan eller med rätta. Jag tänker bara fritt nu. Jag tror att det sociala spelet är något som hela, hela, hela tiden är svårt att hålla i balans. Eller kan vara! Det räcker med att ens sociala situation förändras på något sätt så ställs man inför val och i konstiga situationer. Till exempel: Alla mina vänner har pojkvän utan jag. Alla mina vänner har barn utan jag. Alla mina vänner har jobb utan jag. Alla mina vänner har vuxna barn utan jag. Alla mina vänner har pengar att hitta på mycket saker för utan jag. Det finns hur många olika situationer som helst som påverkar ens sociala (eller osociala) liv. Det exempel jag utgick från var att vara föräldraledig. Jag gillar att diskutera, och det är synd att bloggen blir lite av envägskommunikation, men men. Nog om det.

Idag är det måndag, vilket inte är så tokigt ändå. Jag har en bra måndagsrutin som funkar jättebra. När jag lämnat Moa på dagis tar jag Molly i vagnen och går och går och går och går och går. Jätteskönt! Dels är det dags för Molly att sova förmiddag vid 9 då hon varit vaken 2,5 timmar och dels kan jag filura över dagen och veckan som ligger framför. Det känns bra! Hoppas alla ni andra också har en bra måndag och en bra vecka framför er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0