Vilken dag det blev!

Idag blir det nog ett rent dagboksinlägg tror jag. Så trött är jag i huvudet.
6:30: barnen ville gå upp.
7:20: vi konstaterade att stormen och regnovädret ute bidrog till att Jimmy inte kunde cykla till jobbet.
7:30: efter att ha slängt i barnen sin gröt packade vi ner dem i regnkläder, fortfarande i pyjamas, och körde Jimmy till jobbet.
8:00: Hemma igen och bytte om, gjorde oss i ordning och packade det som packas skulle för dagis, Molly-tid hos Leni och Rune samt gamla-jobbet-hälsa-på.
8:50: Packar in barn, väskor, pärmar, vagn i bilen för att åka till ovan nämnda destinationer. Bilen startar inte. Jag gör det enda rimliga (eller inte!?!). Ringer till pappa. Vad ska HAN göra 15 mil bort? Mer än ta emot min helt ogrundade utskällning p.g.a. något som inte alls är hans fel.
8:55: Packar ur barn, väskor, pärmar och vagn och springer till dagis och lämnar en störtledsen Moa som såklart blivit påverkad av mammas humör.
9:10: Hoppar på bussen, försöker få Molly att somna samtidigt som jag pratar med Jimmy, pappa, Jimmy och pappa i telefon.
9:28: Släpper av en toktrött och gallskrikande Molly med vagn och skötväska på busshållplatsen vid Leni och Rune där Rune står och väntar. Alla i bussen tyckte det var lite märkligt, så jag förklarade lite lättsamt att "Så gör man med bebisar som inte kan uppföra sig på bussen".
9:45-11:10 var jag på forna jobbet och hälsade på. Helt hemskt. Bara för att jag inte jobbar där längre. Det gör nästan ont när alla frågar när jag kommer tillbaka. Vaddå?! Jag har ju inget att komma tillbaka till! Om jag inte blir nyanställd. Det är så skönt att komma någonstans där jag känner att jag hör hemma och har min plats och roll! Där ingen tittar snett på mig för att jag säger att jag inte tycker det är jättelattjo att vara heltidsmamma och hemma dygnet runt, 7 dar i veckan, 52 veckor om året. Helt fantastiskt! Antingen ska jag kedja fast mig där eller ska jag aldrig mer åka dit, för jag kan inte rå för att jag är lite låg när jag åker därifrån till mitt "riktiga" liv.
12:00: Lunch hos Leni och Rune där Molly skrikit konstant hela förmiddagen men sov gott när jag kom.
14:00: Hämtade Moa som trots allt haft en bra dag på dagis.
14:10: Hem och får igång bilen. What?!??!
14:40: Hämtar Jimmy på jobbet.
15:00: Hem och äter mellanmål på världens sämsta humör p.g.a. taskig start på dagen i kombination med jobbsaknad. Svärfar dök in och hälsade på.
16:00: Sprang. SKÖNT! Och välbehövligt! Gick även en runda för att varva ner.
17:00: Hem för middag och dusch.
18:00: Åkte och handlade. Helt tom i huvudet men i alla fall utan barn. Skönare att handla så. Egentid liksom.
19:00: Hem till nattningsrutiner.
19:20: Båda tjejerna sov. Moa i sin säng och Molly i Jimmys famn.
19:40: Jimmy åkte och spelade innebandy
20-23: Systrarna Hansson här för myspyskväll i tv-soffan med mysbyxor och te. En fantastisk avslutning på en i övrigt påfrestande dag.
21:45 Jimmy kom hem, helt slut, med en bil som inte ville starta ikväll heller. Men till slut så... VAD är problemet??!?!?! En hint från miljöpartiet? Vad vet jag.

Imorgon är det fredag och därmed helg. Fantastiskt. Jag hoppas det blir så fantastiskt som jag behöver. Bilder utlovas i nästa inlägg, när det nu blir. Nu blir det sängen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aj aj aj...dumma bil! Kan den blivit lite sur i allt regn? Soppapumpen som kanske inte funkar som den ska? Låter ju skumt att den bara startar i bland! I alla fall tycker ändå du verkar hållit modet uppe bra i går:) Jag hade flippat ur totalt, ha ha!

Hoppas du får en bättre dag i dag!



Kram

2010-09-17 @ 06:46:12
Postat av: Anonym

Det var jag som stod för ovanstående,



kram Elin

2010-09-17 @ 06:46:51
Postat av: johannapannan

oj. Vilken dag. Förstår att den verkligen inte blev som du tänkt. Hoppas att pappan förstod att du bara behövde avreagera dig lite och att bilen är ok senare.



Älskar din " så gör man med bebisar som inte kan uppföra sig på bussen." hahaha. Hoppas att de små tjejerna hade en bra dag trots allt.



Och du.. alla älskar inte hemmamammalivet 52 veckor om året 365 dagar om året 24 timmar om dygnet..men "vi" skulle aldrig i livet vilja byta bort det.

;-)



Hoppas att ni har en bättre fredag. kram

2010-09-17 @ 07:04:04
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0