Vår och nedräkning!

Nu är det vår! Helt galet varmt i jämförelse med den sista tiden har det varit igår och idag. Härligt! I fredags fångade vi vårkänsla genom att innan nattning ge oss ut hela familjen och springa på gräset och sparka fotboll! Tänk, i sommar behöver vi inte ge oss ner för två trappor för att göra det! Fast Molly är rätt nöjd över att det är trappor överallt...



Igår blev det stros på stan i dimman och när Jimmy gjorde Örjansvall och Allsvensk premiär var vi tjejer ute och NJÖT av 18 grader och sol! Fantastiskt! Behöver jag säga att jag längtar till huset?!

Idag har vi varit på kalas. Farfars flickvän fyller år imorgon, därav denna trevliga tillställning. Det viktiga är ju inte att fira egentligen, utan att ses! Och då har man en anledning att ses när någon råkar fylla år. Farfar gav blockflöjtskonsert för en fascinerad Molly.


God mat och tårta blev det också!


När vi kalasat färdigt lämnade jag kvar man och barn och begav mig hemåt för att städa av golven, vilket är betydligt mycket enklare UTAN barn hemma. Skönt att få det gjort!

Veckan som ligger framför är fullspäckad, vilket är skönt. Då går den fort. Förhoppningsvis. Jag vill bara att tiden ska gå nu. Men bara det att april gjort entré känns det som att nedräkningen är igång på riktigt. 8 veckor kvar. Eller något sådant. 1 vecka kvar innan Molly ska skolas in på dagis. Och då kan jag börja röja, rensa och sortera på riktigt! Mamma, vänner, kyrkliga aktiviteter (tro det eller ej!) står på schemat veckan som kommer. Också Vaggeryd! Kalas på gång. Men då är det en sjuåring som ska firas, så då är inte huvudsyftet att bara ses, utan just att fira! Nu, söndagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0