Skön dag, skön kväll!

Jag sitter här i min ensamhet och "nattar" barnen. De ligger i sina sängar i sina rum med knattrandet från tangentbordet som sövande ljud. Det verkar fungera ganska bra, för rörelserna från sängarna har tystnat. Det är bara "Alfons" på cd som hörs...
Denna vecka är jag föräldraledig medan Jimmy börjat jobba. Det är perfekt att han börjar en vecka före mig, så han kan komma in i allt sitt innan det är min tur att starta upp hjärnkontoret och alla motorer. Vi utnyttjar tiden väl tycker jag. Men det är en stor omställning att helt plötsligt vara ensam med två barn från att ha varit två vuxna i 7 veckor! Men det går bra. Tjejerna börjar bli stora nu känns det som! De sköter sig mer och mer själva och leker med varandra. Gott det. I helgen var vi på bröllop i Skåne medan barnen var kvar i Halmstad med kära familjen Mårtenson som sällskap.
En mycket trevlig tillställning, med tok för många bilder som minne. Jag bantar ner de jag delar med mig av till två.

Det otroligt vackra brudföljet med de bedårande brudnäbbarna, som dessutom är systrar:



Och här är syskonen Jonsson med respektive.


Veckan som är har innehållit lite av varje. För Jimmy jobb, Liseberg och fotboll. Jobbet är ju fotboll, men även på fritiden fotboll. För oss tjejer har veckan bjudit på båtar i stan, lekplatser, fikagäster, bortaluncher, Eurostop, Liseberg och idag mysdag på stan med barnens farmor. Jag suger på de lediga dagarna nu när jag vet att de är räknade. På måndag är det min tur att ställa klockan. Det känns ganska konstigt när vi just nu sover till 9... Men det ska bli skönt när vardagen är här. Jag är en vanemänniska med rutiner för att må som bäst. Och nu svamlar jag bara, barnen sover och jag ska hoppa in i duschen efter dagens löparrunda!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad fin du var på bröllopet Tilda! Hoppas att vi ses snart igen när vardagen kör igång mer för oss alla! Själv är jag helt slut efter en veckas jobb så oj vad skönt det ska bli med helg :) Stora kramar

2011-08-12 @ 13:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0