Veckorapport

I måndags började allvaret. Så här har vi haft det.
Upp. Ut. Iväg. Lämna. Jobba. Hämta. Laga och äta mat. Natta barn. Ner.
Upp. Ut. Iväg. Lämna. Jobba. Hämta. Laga och äta mat. Natta barn. Ner.
Upp. Ut. Iväg. Lämna. Jobba. Hämta. Laga och äta mat. Natta barn. Ner.
Upp. Ut. Iväg. Lämna. Jobba. Hämta. Laga och äta mat. Natta barn. Ner.
Upp. Ut. Iväg. Lämna. Jobba. Hämta. Laga och äta mat. Natta barn. Ner.

Ja. Typ. Fantastiskt är mjukstarten i att eleverna inte kommer första veckan, när allt är under uppstart och hjärnan ännu inte vaknat helt. Fantastiskt är även att jag och Jimmy kommit hem ungefär samtidigt och sedan varit hemma. Tillsammans. Båda två. Skönt första veckan, innan man är van. I fortsättningen hoppas jag på lite fritidsaktiviteter och folk-träffning. Men första veckan var det skönt. Mindre fantastiskt är en trötthet jag inte kom ihåg riktigt, men det blir nog ordning med det också vad tiden lider. Det måste väl vara okej att somna kl. 20 ibland och 22 en lördag när man chockar kroppen sådär. Eller?

Nu har vi söndagkväll, sporten och matlagande make nere. Jag, ett sovande och ett somnande barn uppe. Idag städ, fix i trädgården, middag hos gammelsvärföräldrarna och löpning. Både för mig och maken. Lovely! När inga vakna barn återfinnes på övervåningen blir det kvällsmat och jobb där nere. Imorgon kommer eleverna. Jiiiihaaaa!!!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja, lite folkträffning är vi gärna med på! Just nu njuter jag av den sista tiden som föräldraledig. Från att ha nästan längtat tills att få vara lite fri så har jag ju bestämt mig för att ta tillvara varje liten sekund som är kvar innan jag ska börja jobba. Ser fram emot det! Hoppas vi ses snart, nånstans emellan allt hämtande och lämnande och sovande... Kram

2011-08-22 @ 11:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0