Fyra Luciatåg senare...

Idag är det alltså Lucia, fortfarande. Snart är det över. Skönt faktiskt. Men först backar vi bandet till helgen som var! Vi hade en riktigt, riktigt mysig kvalitetshelg. På olika sätt. I fredags, senaste inlägget för övrigt, var Jimmy iväg och jag hade kvalitetstid med mig själv och en stor godisskål i soffan men i lördags var jag inte lika ensam. Mer än på förmiddagen då Jimmy scoutade spelare. Sedan fick vi finbesök av bror med flickvän innan kvällen då vi hade grannbesök. Mycket trevligt sådant till på köpet!

På söndagen fick vi till årets julgodisbak. Alla bakade inte lika mycket... Vissa åt mest.


Och vissa var så fokuserade att de inte hann äta... eller?

Det var vår kära ex-granne med karl som tillbringade söndagen framför spisen med oss. Mycket trevligt det också.

Men tillbaka till idag. Klockan 6 ringde klockan och vi begav oss till Lucia-tåg nummer 1. Vår stolta och 100% Lucia var såhär laddad innan dagis Lucia-tåg.


Medan vi satt och väntade på de "stora" barnen kunde Molly inte hålla sig från scenen utan körde någon form av "förband-aktivitet".


Moa stod för mycket sång men även den klassiska Lucia-krone-frisyren.


Efter dagisfrukost, lämning av den lilla och Jimmy begav jag mig till jobbet för att styra upp Lucia-tåg nummer 2. Skönt att ha det gjort! Det firades med att skriva på anställningsbevis för vårterminen. GOTT! Fortsatt jobb med bland annat omdömesskrivningar. En elev, ett ämne tar i snitt 15 minuter. Som tur är behöver jag bara skriva omdömen till 20 i elever i 3 ämnen... Då kan ni ju räkna ut hur mycket tid som kommer att läggas på det. Fundera sedan vidare på hur det går för de lärare som har 20 elever i 16 ämnen. Jo, vi lärare har det ju så bra och bara glider runt.... *NOT*. Jag hann 3 elever i ett ämne innan det var dags för Lucia-tåg nummer 3 på dagis för Molly. Hem vid 17 för lite middag innan det var dags för Lucia-tåg nummer 4 med skolans barn för deras föräldrar och NU, 21:14 är jag hemma och landar. Jag skulle egentligen sätta mig och rätta nu, men min hjärna blev kvar någonstans i lussekaffet efter Lucia-tåg nummer 4. Sängen snart! Glad Lucia på er!

Kommentarer
Postat av: johannapannan

15 minuter räcker inte..



kram på dig och de söta

2011-12-13 @ 21:26:55
URL: http://Johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0