Sedan sist ja...

Det var ju ett tag sedan sist. Och vi har gjort en hel del sedan sist... Balansen börjar infinna sig igen, äntligen! I skrivande stund firar jag fortsatt jobb fram till sommaren med en STOR skål med godis... Men först backar vi bandet...

Jimmy tyckte inte att vi hade tillräckligt att göra, så han såg till att fixa en liten "läcka" i köket... Om det räknas som läcka när man sätter i diskproppen, sätter på kranen och sätter sig själv i soffan...
Jobb fick han i alla fall. Och eftermiddagen hade han ju redan bokat, för Chelsea - Liverpool i och för sig, men i alla fall... Ändrade planer!


Detta lilla köksprojekt satte fart på hemmafixaren i Jimmy i alla fall, så på köpet fick jag ett nymålat badrum uppe. Inget ont som inte för något gott med sig, eller vad säger man...



Sedan när vi väl var i farten satte vi igång att montera våningsäng till lekrummet/gästrummet. Det är ju så att när det sover över folk här är det oftast mycket folk, och då kan man inte ha för många sovplatser. Och tjejerna älskar nya sängen!


Förra helgen fick vi lite semester. Då kom pappa Benke och hjälpte Jimmy att färdigställa köksgolvet tillbaka till så som det ska vara. Mamma Nilla tog hand om mig och tjejerna och bland annat blev det en del pepparkaksbak!


De tog också över barnen så jag och Jimmy kunde ta hand om varandra vilket vi gjorde på duo-behandling på FORMs spa. Underbart och välbehövligt!


För övrigt handlar hela vårt liv om Lucia just nu! Moa övar och övar och övar och Lucia är utan tvekan hennes nationaldag! Själv ser jag fram emot att få denna dag överstökad då min Lucia-dag innebär Lucia för Moa 7:30, Lucia på jobbet (vilket jag håller i) 9:30, Lucia för Molly 15:30 och Lucia för skolbarnens föräldrar 18:45...


Och som sagt ikväll firas det! Äntligen, äntligen, äntligen har min största energitjuv gått upp i rök. Jag har fortsatt jobb fram till sommaren i alla fall. En termin i taget. SÅ skönt. Det ska bli fantastiskt att ha jullov och veta vad jag ska ta vägen och jobba med när lovet lider mot sitt slut om en månad exakt.

Just nu är det jag, min one-piece, Idol-finalen och en STOR godisskål som firar medan mannen befinner sig på jobbet för lite julfest. Och barnen sover. Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag hoppas att han hejade på Liverpool :P

2011-12-09 @ 23:05:56
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Linda

Älskade fina vän! Vilken tur att ni redan förbereder inför att få besök av oss så fort almanackan visar 2012! ;)



Tycker du ser magen ut, se till o käka mycket julamat för annars får jag dåligt samvete! PUSS till hela fina familjen!

2011-12-11 @ 23:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0