Fredag!!!

Jag älskar fredagar. Det är den absolut bästa dagen på hela veckan utan tvekan. Det gör ingenting att vara ensam med barnen då, för jag vet att Jimmy kommer hem i bra tid och att helgen nalkas liksom. Idag på morgonen plockade och fixade jag med allt och inget och barnen var ovanligt tysta när jag diskade i köket. Detta pågick samtidigt i rummet intill...

Moa behöver man aldrig oroa sig för, hon satt och läste bok. Men Molly.... jaa... Till och med Moa har slutat säga till henne nu. Här möblerar hon om i mitt före detta "blomsterarrangemang" jag hade på bordet... Bara fatet kvar.
Fraserna som brukar höras allt som oftast från den äldsta till den yngsta är "Men Molly då!" (kommer från mig) samt "Absolut INTE!" (kommer från Jimmy).

Efter morgon- och förmiddagsfix bar det av till Bettan med barn. Mycket barn blir det!
Full fart i lekrummet med alla fyra. Tre månader mellan Moa och Wilmer precis som mellan Molly och Ronja. Snacka om att tajma!


Fruktsallad!


De största läser bok.


Eftermiddagen här hemma har gått till allt som hemma hör till. Disk, plock, städ, bak, fix. Nu är klockan 19:14 och det lilla yrvädret sover. Lugnt och skönt med andra ord. Den stora brisen sitter här intill i sin pyjamas och myser med mig. Karlen står i köket och lagar mat till mig. Det gillar vi. Sedan blir det Let´s dance, popcorn och kanske, kanske ett glas rött. Det är ju fredag!

Helgen för övrigt går till Mollykalas med Jimmys familj, en del träning samt en sväng till Ullared. Nice!

Kommentarer
Postat av: Linda

men gud, vilda unge! =)

2011-02-04 @ 23:19:00
Postat av: Nilla

En ny Anton eller!!!!????

2011-02-05 @ 16:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0