Helgen som gick

Visst är det fantastiskt med helg! Varje gång. I princip i alla fall. Den här helgen har inte varit ett undantag. Fredagen avnjöts med känslan av fredag och igår var huvudattraktionen Mollys kalas. På förmiddagen var jag och tränade och handlade och väl hemma var jag full av energi och laddad för kalas. Medan jag bakade frallor skickade jag ut Jimmy för att springa. Det börjar bli dags att han kommer igång han också tycker jag! Innan gästerna, som vid detta kalas bestod av Jimmys familj, ankom fixade jag det sista...


Huvudpersonen var sådär intresserad av paket. Som tur är har hon en far och en syster som är intresserade åt henne också, så alla paket blev öppnade. Jag fick dock öppna mina själv vilka bestod av vin av gammelsvärmor och gammelsvärfar, kläder och smycken av svärfar med flickvän samt ett spel av svåger med flickvän. Man tackar så hjärtligt! Molly fick en massa saker, till exempel leksaker och kläder av sin farfar med flickvän, leksaker och kläder av sin farbror med flickvän, kläder av sin farmor och prydnadssak och pengar av sin gammelfarmor och gammelfarfar.


Såhär fin tårta fick hon inte äta. Men vi andra fick! Jag är av den åsikten att små barn inte behöver äta sötsaker alls när de inte vet vad det är och inte efterfrågar, men vi andra njöt av den. Moa åt hallon. Och strössel.


Den del av vår familj som var medvetna om att det var kalas.


Bus vid fikabordet av svåger med flickvän samt farfars flickvän.

Vid 18-tiden var vårt mysiga Mollykalas över och jag och Moa gick ut och åkte lite rutschkana för att rasta henne lite innan läggning.

Idag hade jag sovmorgon och Jimmy Mollymorgon och efter frukost begav vi oss till Ullared. Molly gjorde skodebut ute, vilket var succé, då hon måste dra ner på tempot lite när hon går...


Våra fantastiskt fina tjejer på väg!


Framme i Gekås hann vi gå i relativ lugn och ro i ungefär 45 minuter innan vi gav upp. Men tack vare att det inte var mycket folk, samt att Molly underhölls med hjälp av diverse leksaker som byttes ut efterhand de blev tråkiga innan de till sist lämnades tillbaka, gick det fort att hitta det vi skulle ha. Ut från varuhuset utan kö och in i restaurangen mitt emot för lunch. När maten var uppäten hamnade barnen i lekhörnan och vi blev sittande med Aftonbladet och så småningom även kaffe och semla... Det tråkiga med att leva sunt och inte äta sött är att när man väl gör det, så smakar det inte alls så gott som man hade för sig att det gjorde. Men det var mysigt! Molly roade hela stället när hon sprang runt överallt. Nej, hon hade inga skor på sig då...

I eftermiddag gjorde jag och tjejerna Vallåskyrkans besökare uppmärksamma på vilka vi är. Framförallt Molly. Låt barnen komma till mig sa Jesus... eller?! Jag har aldrig sprungit så mycket under en gudstjänst som idag, och då har jag ändå varit på en del... Men Molly var tyst i alla fall. Förutom när hon välte en hög pall över sig så att tanterna satte i halsen... Nu vet i alla fall alla som var där vilka vi är. Hem till Jimmy som fått 90 minuters städtid och försöka få i barnen lite middag. Idag har Jimmy fått upp ögonen för vad "att plocka" innebär. "Bara plockandet tar ju en halvtimma innan man kan börja städa!!!!". Tack! min älskling. Mitt under middag och Chelsea-Liverpool på datorn blir Molly dålig och eftermiddagen/kvällens planer raderas snabbt. Jag tar Moa-ansvar för att hålla henne borta från lillasyster som är JÄTTEsjuk och Jimmy tar Molly framför matchen. Stackars Jimmy kunde inte jubla när botten-Liverpool vann över toppen-Chelsea då han satt med utslagen Molly i famnen, men glad inombords blev han.

Och jaa... nu sitter vi här, jag med svart dator, Jimmy med vit. En dotter i soffan bredvid, sovandes och en i sängen. Lugn, ro, söndagskväll och fotboll på tv:n. Veckan som kommer har blandat att bjuda på.

Måndag: dagis stängt, jag ensam till 19. Vad hitta på? Vågar inte boka något. Det beror på Mollys tillstånd.
Tisdag: Vad hitta på fram till 16? Då kommer nämligen syster och systerdotter som missade Mollys kalas förra helgen p.g.a. sjuka.
Onsdag: Kvalitetstid med syster och systerdotter.
Torsdag: Molly fyller 1 år!!!
Fredag: Städ och helgladdning. Allmänt mys.
Lördag: Helsingborg!!! Jag är borta 9-19 eftersom att Jimmy jobbar hela söndagen.
Söndag: Ensam 8:30-20??21??

Vad jag ska göra i Helsingborg? Jo, jag fick ett presentkort på mysdag hos familjen Jonsson/Grund när de firade mig. Följande ingår:
*transfer till och från Knutpunkten
*valfri lunch/middag
*kaffe, fika
*relax med bastu och/eller bad samt träningsmöjligheter. OBS måste förbokas
*slappande i soffan
*filmvisning om så önskas
*promenad i skog och/eller hav (behöver ej förbokas)

Promenad i hav ser jag fram emot!
Vad sägs om det?! De hade kunnat öppna spa ju! För uttröttade tvåbarnsmammor... hahhaa... Nä, jag är inte så trött, men skönt ska det bli!
Nu har jag skrivit på tok för mycket. Enough!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Härligt Tilda Va mysigt ni verkade ha på kalaset

Krya på sig Molly

2011-02-07 @ 08:35:05
Postat av: johannapannan

men himmel vad du skriver, jag hinner ju inte svara på alla tankar jag får när jag läser :-D



Gött med kalas när de är över. Mysigt att se lite bilder och vad de är fina de där två. Go-ungar!



Känner igen det där med att när man inte äter sött så smakar det inte lika gott som man tänkt. Man blir nästan ... deppig eller.. besviken .. på att det inte var så mumsigt som man tänkt. Just nu är jag mer inne på MAT och dryck.. God smaskig mat med ett gott rött.. DET är mums det.



Bra present det där med helsingborg. Gå i hav du och ha det så gott. Kram!!

2011-02-07 @ 20:20:50
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0