"Heliga" dagar, ögonblick, händelser...

Passar, så här i början, på att varna för ett långt inlägg, UTAN bilder...

Mina frågor i förra inlägget var såklart inte tagna ur luften utan frågor som jag är "mitt i", eller var. Igår hade jag min dag då jag fick göra precis det JAG ville. Dock helt utan min familj. Maken hade barnen och jag hade en hel dag fri till mig själv. Vad jag valde att göra?! Bege mig till Helsingborg och min underbara bror med flickvän såklart! Jag hade en hel del att hinna med under den tid jag var där och detta gjorde jag:
9:04 satte jag mig på tåget och NJÖT av att åka tåg helt ensam (nä, inte HELT ensam såklart, men ja, du vet vad jag menar) och läsa en tidning.
10:?? framme i Helsingborg tog jag mig en sen frukost på Espressohouse och bara satt. Bara för att det var JAG som bestämde när jag skulle gå därifrån.
11:00 kom jag hem till Mattias och Anna och låg i deras soffa och bara var ett tag. De var perfekt sällskap eftersom de av olika anledningar var väldigt "ligga-i-soffan-iga" igår och jag fick bestämma själv vad jag ville göra.
12-13 tillbringade jag i deras "gym" till Lars Winnerbäck. Fantastiskt!
Upp, dusch i det spa-liknande badrummet där levande ljus, dricka, frukt och choklad var iordninggjort, och sedan lite gå-på-stan. Sushi att äta, sol att njuta av och trevligt sällskap av Anna.
16 var vi hemma igen, låg i soffan, såg på "Vänner" på DVD och fikade lite
16:30 hoppade jag i deras jacuzzi och badade varmt och läste bok
17:30 fick jag skjuts tillbaka till stationen och avnjöt en tågresa hem med en bok
19:45 kom jag hem till ett tyst och lugnt hem med ett sovande barn och ett som ville gosa, vilket var tur eftersom jag saknat henne! En helt fantastisk dag mitt i alla hektiska "jag-lever-för-alla-andra-dagar". Eftersom en sådan dag som igår är lite av helig, ville jag inte sabba det genom att fota. Därav inga bilder.

Fråga 2, den om pengarna... Hittills har mina 2000:- gått till ett par nya löparskor, 890:- och framför mig har jag en helkroppsmassage för 735:-. Vad göra med de resterande 375:-??? Förslag? En mycket angenäm fråga måste jag säga.

Fråga 3, den om städning av lägenhet, handlade om idag. Jimmy har idag jobbat 9-20 med att rekrytera fotbollsspelare och jag har således varit ensam med barnen. Nu föll det sig så väl att mamma och pappa just idag avslutat en helg i Falkenberg och gjorde mig den bamsebjörntjänsten att göra mig sällskap. Så från 11-20 var de hos oss och tjejerna, liksom jag, NJÖT av att ha dem här! Jag löste frågan om städning som så att mamma och pappa tog med sig tjejerna ut och jag städade. Och städade och städade. Det tar sådan TID att städa vårt hem när vi är 2,5 mot 1!!! Tjejerna och Jimmy (delvis i alla fall...) stökar ner och jag plockar, plockar och städar upp. Men idag var det bara jag och ingen annan. Tid tog det, men fint blev det! Väldigt skönt att helt plötsligt VETA var jag har saker och ting. Om så bara för idag...

Imorgon börjar ny vecka, vilken vi sitter och minutplanerar för tillfället för att få allt att gå i lås. I grova drag ser det ut som följer:
Måndag: Linda och barnen kommer hit (wiiii!!!!) drop-in-fika dagis och träning på kvällen
Tisdag: Kvalitetsdag med Linda och barnen samt Josse och Vibben
Onsdag: Träning, folk här på kvällen (myyyys)
Torsdag: Träning, 50-årskalas hos svärfar
Fredag: Spela åt några elever
Lördag-söndag: BLANKT! Lovely! DET ska vi ta vara på. Och träna lite kanske?!

Melodifestivalen tänker jag inte nämna överhuvudtaget. Inte värd att nämnas.

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Hahahah. Lät ändå nästan som mina svar det där. :-D



Härligt att du haft det bra. kram!!

2011-02-14 @ 06:49:34
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

:-p

2011-02-14 @ 12:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0