Igen!

Ett inlägg utan bilder IGEN. Inte bra, inte bra. Enligt bloggandets alla regler bör man skriva ofta och ha många bilder. Men jag bryr mig inte. De som vill läsa, de läser ändå. Och nu skyller jag på att jag gick hem från ett kalas utan min kamera där bilderna finns.

Det var det här med heliga ögonblick och händelser. När man liksom har helt fullt upp av att njuta av det som händer, så man liksom missar att ta fram kameran! Så har vi haft det många gånger denna vecka. Vissa veckor går verkligen hur segt som helst, som förra t.ex. då det kändes som det var tre veckor kvar till fredag när Pia och Alice åkte hem på onsdagen. Denna vecka känns det som om det vore tisdag kväll nu, också är det torsdag! Märkligt! Denna upplaga av blogg får således innehålla vad vi gjort denna vecka, och rymmer inte jättedjupa livsreflektioner...

I måndags fick vi finbesök från Åhus! Moa var på dagis p.g.a. dels maskerad och dels drop-in-fika, som ju är så mysigt! Så Åhusflickorna fick klara sig utan någon Karlsson ett tag. Sedan blev det lek och fika och när Åhusfolket rörde sig vidare gjorde vi ingenting. Tisdagen blev en riktig kvalitetsdag på stan med samma fina flickor och Moa var utan blöja hela dagen på stan minsann! Duktiga fina! Direkt från stad till en annan Åhusflicka, numera bosatt i Halmstad och det blev en massa barn och lek och mys och middag dessutom! Väl hemma efter det sov den minsta lilla och den stora lilla och jag kröp upp i soffan. Flickorna Karlsson sov gott när pappa Karlsson kom hem. Igår tog vi igen oss lite. Landade och laddade. När Jimmy kom hem laddade jag för Me&I här, vilket blev en väldigt mysig tillställning om jag får säga det själv. Jag hade kunnat köpa ALLT. Men, men. It´s all about the money. Always. Mysigt hade vi i alla fall. Idag har vi furit fram och tillbaka och upp och ner. Moa har varit på dagis, jag och Molly både här och där och fixat på stan och grejat och efter dagis blev det rytmik för båda tjejerna. En 1-4-årsgrupp. Molly roade sig med att packa upp de andras väskor och möblera om deras skor, så om hon var värd en biljett, det vet jag inte, men Moa njöt. Direkt därifrån hem och piffa till oss lite innan vi inväntade maken för att gå på nämnda kalas där min kamera fortfarande är kvar. Och make också för den delen. Och yngsta dottern. Svärfar fyller nämligen 50 år idag och när Moa vid 19:45-tiden började vilja gå hem och sova "offrade" jag mig och tog henne i sulkyn och gick hem. Molly sover i vagnen på kalaset sedan 2 timmar tillbaka och Jimmy får ta med sig henne när han kommer. Det är praktiskt att bo nära sin svärfar! Så nu sitter jag i soffan med Moa sovande bredvid. Hon somnade visserligen i sulkyn på väg hem, men när alla kläder åkt av var hon lite vaken, så soffan blev det. Imorgon är det helg. Härligt! Fredagarna har fått en tradition, så imorgon ska vi till Bjarneborgs för lek och lunch och ihjälslagning av tid. På kvällen ska jag spela piano åt några elever i Laholm på någon gala. Mmm... längre än så har jag inte kommit. Knappt ens dit. Borde kanske ta och fixa texter och ackord nu då ja....

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Traditioner är bäst! :-)

2011-02-17 @ 21:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0