NU så...

Det är märkligt hur svårt det kan vara att få loss de stackars minuter det tar att få ner ett blogginlägg! Men nu så. Vi har fullt upp av "ingenting" och det är fullkomligt fantastiskt! Jimmy har sportlov och bestämmer således mer över sin tid än annars. Nej, han är inte "ledig" i bemärkelsen ledig, men han kan välja när och var han jobbar. Lite så. Och det är fantastiskt! För att sitta fast vid varandra 100% hade jag nog inte pallat när jag är van vid att fixa allting själv alltid, så lite "som vanligt" är nog tur att vi har. Halva veckan har gått och vi har hunnit med en del. Vi började redan i helgen. Fantastiskt väder och humör och i söndags hamnade vi på "Ön" där vi grillade korv, fikade och umgicks med svärfar med flickvän. Hur mysigt som helst att ha lite hjälp med så vi kunde vända ansiktet och blunda mot solen några minuter då och då.

Vi körde med engångsgrill, trots att vi gjorde upp en stor brasa...


Isen låg blank, så självklart blev det en del lek på den! Fridfullt!!


Moa fick vara på dagis i måndags trots att Jimmy är "ledig". Han var på jobbet och jag och Molly gick en promenad. Molly somnade och jag passade på att smita in till Bettan och ta en kopp kaffe då jag visste att hennes lilla också sov. Vilken lyx att få sitta i soffan, dricka kaffe och tjabba UTAN avbrott för en gång skull! Jätteskönt. Något annat som var jätteskönt i måndags var min goda-fe-massage vilken tog 80 minuter, gjorde katastrofont (det klassiska "skön smärta") och dessutom gjorde att jag somnade 18:45 på kvällen... I alla fall.

I måndags eftermiddag ville vi återvända till isen med det vi saknade på söndagen, nämligen pulkor och skridskor! Tyvärr har mina skridskor blivit kvar i Vaggeryd och Jimmy äger inga, men Moa har! Och dem var det dags att testa! Molly var nöjd i sin pulka.


Moa överraskade med både tålamod och balans! När vår lilla stund där ute var slut tog hon sig fram med endast en hand att hålla i till hjälp!


Jag gillar isar på sjöar mitt inne i skogar! Det är tyst. Fridfullt. Lugnt. Småländskt!

Igår, tisdag, hade Jimmy sin fotbollsutbildning samt HBK och var således borta 13-20:30. Förmiddagen tillbringade vi ute och hade allmänt hemmamys innan jag lämnade Moa hos gammelsvärfar och gammelsvärmor för 1-årskontroll av Molly. Ett OK i rumpan och två sprutor i benen innan vi begav oss tillbaka till Moa för underbart gott fika.
Igår kväll blev det spelkväll med Jimmys bror med flickvän tills igår blev idag. Mycket trevligt!

Dagen idag har varit en Mycket Väl Godkänd dag. På förmiddagen var vi i Laholms badhus, vilket överraskade mig väldigt positivt! Molly var FULLT upptagen med att klättra och springa och leka och Moa åkte rutschkana. Gång på gång på gång på gång... Vilket fantastiskt badhus för småbarn!!!

Efter lunch på samma ställe åkte vi hem och packade om för utevistelse. Jimmy fick vara ifred från oss och jag och tjejerna åkte till stadsbondgården för en trevlig eftermiddag med Helen, Moa och Doris. Det är så FINT där ute och barnen älskar det! Lite fika och härligt prat, kiss på parkeringen och sedan var vi hemma. Efter en sådan dag är barnen så nöjda så nöjda med att bara vara hemma och plocka med sitt. Möblera om alla våra saker så att det konstanta kaos som alltid råder här infinner sig så att de känner sig hemma... Jimmy hade fotboll och passade på att ta sin Fars-dag-massage och kom hem vid 19. Kvällsfix och nattningar och jag begav mig till gymmet för 9,3 km löpband. Och nu sitter jag här. Nyduschad, mör och ska snart bege mig till sängen. Jag ska försöka att inte vänja mig vid att faktiskt dela vardagen med Jimmy, det blir för stor skillnad när allt återgår till det normala då, men lite tänker jag njuta! Imorgon får vi se vad vi hittar på.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Klart du ska njuta! Annars är det ju ingen mening med det... Så sugen jag blev på badhuset nu!

2011-02-24 @ 12:17:33
Postat av: Jossan

Låter som att ni har det härligt och mysigt! :) Jag vill också ha lov! :) Badar Molly med strumpor förresten?!? Kramar J

2011-02-24 @ 13:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0