Veckan som gick, so far...

Och några frågor jag GÄRNA tar emot svar på... sist idag. Men först:
Helt plötsligt sitter jag här igen och konstaterar att det är fredag och var tog den här veckan vägen? Måndagen och tisdagen var i och för sig väldigt sega dagar p.g.a. stängt dagis och en Molly som varit sjuk och därför inte alls var som hon brukar. Men på tisdagen kom syster och systerdotter och det var fantastiskt för alla inblandade! Moa NJÖT av att ha kusinen här och riktigt sova-över-mys blev det på kvällen minsann.


Jag NJÖT av att ha syster här som kunde ta över en stund. På onsdagsmorgonen sa både jag och Jimmy hejdå till tjejerna och åkte hemifrån samtidigt. Lovely! Jag till gymmet för att i fred få köra en timma och Jimmy till jobbet, som vanligt. När träningen var klar gick jag till f.d. jobbet och assisterade en elev med piano. Hon ska sjunga nästa fredag kväll och jag har lovat spela åt henne. Det är vansinnigt roligt att få fixa med musik på det sättet! När flickorna Wetter och Karlsson gjort stan i Halmstad blev det en hel eftermiddag ute med picknick och ankmatning.


På kvällen begav sig Vaggerydsborna hem och vi återgick till vår vardag.
Igår fyllde Molly 1 år, men hon hade inte en susning om det. Men glad var hon i alla fall. Emellanåt. Här, tjusig som bara den, klätt på sig allt alldeles själv...



Tänk vad mycket som hänt på ett år!



Vi firade henne lite grann när Jimmy kom hem och vi hade en myyyysig familjekväll, tills barnen sov och Jimmy spelade innebandy. Då tog jag fram Yogamattan och kände på det 35 minuter. Skönt, men komiskt hur "ovig"/stel jag är egentligen. Men det kommer väl...

Dagen idag har tillbringats med kära vänner och såhär kära vänner är våra äldsta små!


I skrivande stund väntar kvällsmaten på att tillagas, Moa badar badkar, Molly lullar runt och försöker slänga allt som finns i badkaret och vi njuter av att det är fredag. Imorgon är MIN dag. 9:04 går tåget till Helsingborg och väskan är packad med träningskläder, "Vänner" på DVD, hur många böcker som helst (jag kan inte välja), tidningar och resegodis. Det ska bli underbart!

Några angenäma frågor jag filurar på, och gärna tar emot svar på:
1. Om du hade fått en heldag att göra "vad du vill" på (inom rimliga gränser då, inte käka middag med David Beckham eller nå´n annan tönt typ), vad hade du gjort då?
2. Om en god fe kom till dig och gav dig 2000:- som du fick på ett villkor, att du spenderar dem på dig själv, vad hade du gjort då?
3. Om du, som är småbarnsförälder, fick välja mellan att någon kom hem och städade ditt hem och du "tog hand om" din barn eller att denna någon tog med sig alla barnen hemifrån så att du i lugn och ro fick städa hela ditt hem i fred vad hade du valt då?

Det var nog det. Nu blir det helg!

Kommentarer
Postat av: Tina

fråga 1: Tillbringat den med min kära sambo, med typ spa eller nåt annat mys o sen middag på kvällen ;)

Fråga 2: Köpt kläder!!!

Fråga 3: Umgåtts med min son givetvis underbart att komma hem till ett nystädat hem ;)

Massa kramar till dig!!!

2011-02-11 @ 19:41:52
Postat av: johannapannan

För att svara på frågorna..

1. Om jag fick göra vad jag ville? Ja du.. Hade jag pengar att röra mig med? Jag vet faktiskt inte. Kanske skulle jag ta en heldag för "mig" typ träna på ett roligt pass(eller flera) massage, bokläsning, bowling med barnen och så bio på kvällen..



2.Jag hade köpt mig ett par nya vinterskor, ett par jeans och en ny bh..



3. Hm. Trean är svår. Är det någon jag känner? Jag är ingen fan av att låta främlingar städa hemma hos mig.. inte heller tycker jag om när släktingar städar hemma hos mig.. så.. eeeh.. jag gillar inte heller när främligar tar hand om barnen så.. jag tror jag röstar på att maken tar barnen och jag städar. MOHAHAHAHAHA

2011-02-11 @ 20:10:24
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

jag struntar i att svara på frågorna eftersom vi ju redan diskuterat dem ;-)



Men, jag undrar däremot om du visat bilden på våra stora för jimmy? kanske bäst att låta bli ;-)

2011-02-11 @ 20:34:19
Postat av: Pia

1- ingen aning.

2- köpt något av allt jag behöver. El iaf lagt undan pengarna tills jag har den storlek jag önskar o shoppat då :)

3- En heldag med barnen och veta att det är tipptopp när man kommer hem !! underbart!

2011-02-11 @ 20:50:10
Postat av: Linda

Men åh vad stor Molly ser ut på bilden med syrgasen (?) eller vad det är, haha, ser inte nyfödd ut!



1. Jag tror jag skulle gått på stan o försökt få ärenden gjorda...typ faktiskt PROVA några kläder. Och hunnit med affärer utanför stan som jag aldrig orkar dra ut o in ungarna i bilen för... Hade jag någon kär vän i närheten hade jag gärna haft med denne blink blink och tagit en lååång mysig fika med massa mysprat!



2. Hade faktiskt behövt lite kläder även om det känns som ett tråkigt alternativ! Fixat håret kanske...eller ja, varför inte lagt dem på ett x antal besök hos kiropraktorn, för det ruinerar mig, haha...



3. Ja Tilda, här vet du ju nog hur mitt svar är. Jag hade gladeligen haft nån som städat åt mig, här är dessutom sjuuukt sunkigt så det hade suttit hur fint som helst... Tänk att ha en heldag med barnen (som jag iofs har varje dag) men där jag inte behövt tänka på att jag måste det o det o det när vi kommer hem...för där är redan tipptopp, det hade varit fint det!

2011-02-11 @ 23:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0