Allt eller inget!

Ska det va så ska det va. Så har jag funkat. Tidigare. Förr. Typ 2010. Men nu är ett nytt år och jag vill ha mer balans bland tankar och känslor. Jag har tänkt tankar som att antingen tränar jag 7 pass i veckan, annars kan det vara. Eller att antingen vill jag ha ett hus på 200 kvm, annars kan jag lika gärna bo i en låda. Eller klassikern, antingen äter jag ALDRIG sötsaker annars är det skit samma. Typ. Och vad slutar den typen av tankar alltid med? I alla fall här... Jo, att det inte blir någonting av det alls. När jag orkat träna 7 pass i veckan i 2 veckor och "bara" pallar 4 pass en vecka, då känner jag mig bara misslyckad. Eller om jag råkar ta en godisbit fredag kväll faller hela veckans disciplin. Och så ska det inte vara. Så vill jag inte ha det. Nu är det 2011 och nytt tänk, nya tag. Mer balans. Eller något.

För tillfället är veckans tisdag snart till ända, alternativt har just börjat. Tjejerna somnade just och jag har några timmar som är mina innan jag ska göra dem sällskap i sömnen. Peppar peppar har Molly haft två GULDNÄTTER vilket resulterat i 12 timmars sömn per natt!!! Både natten till igår och natten till idag sov hon 19-7. Fantastiskt! Jag blir en annan människa när detta inträffar. Speciellt när båda tjejerna har den goda smaken att följa detta mönster... Det är bara att tacka och ta emot.

Idag har Moa inte varit på dagis, det är ju tisdag, så vi har ägnat oss åt öppna förskolan, hem och vända och sedan massa-barn-och-fika-mys hos en annan tvåbarnsmamma. En riktigt härlig dag! När vi kom hem hade Jimmy hunnit före och tack vare utvärderingsdag på fotbollsutbildningen slutade han 16 istället för 19. Fantastiskt! När jag diskade upp efter middagen insåg jag att det faktiskt existerar föräldralediga tjejer som har det så varje dag! Att pappan i sammanhanget slutar 16 och kommer hem och är hemma! Det känns ganska utopiskt i min värld. Vid 18:45 åkte Jimmy igen, fotboll (såklart). Det gör för tillfället (peppar peppar) inget att jag är ensam över nattningen då båda nattas samtidigt på samma sätt. När jag läser saga för Moa sitter Molly i mitt knä och somnar till samma saga. Mycket praktiskt och mysigt för tjejligan Karlsson. Nu har alltså tjejerna somnat, Jimmy är inte hemma och jag kan inte riktigt välja vad jag ska ägna min tid åt. När man får sova som vi fått nu några nätter har jag SÅ mycket energi och alternativen när denna situation uppstår är inte längre sova eller lägga sig i soffan, vilket i och för sig i princip innebär samma sak. Nej, i skrivande stund är alternativen köra ett styrkepass, skriva i album, köra ett yogapass, sortera filmfiler på datorn, klistra in kort... för att nämna några. Men först av allt ska jag slösurfa lite! Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0