Andra sidan!

Andra sidan nyår, andra sidan Skåne, andra sidan... jaa... jag vet inte. Då var det helt plötsligt 2011. Gott! Jag tillhör den skara människor som älskar nyår. I motsats till de som tycker att det är vemodigt att ett år är till ända, tycker jag tvärtom att det är hoppfullt med nytt år! Nya utmaningar, nya chanser och nya möjligheter!

Vår nyårsvistelse i Skåneland var fantastiskt mysig på alla sätt och vis, men nyårsafton blev inte riktigt som tänkt. Någon form av magelände begränsade mitt firande, men den italienska trerättersmenyn, allt snacks och god dricka såg väldigt god ut... En bra start på ett nytt liv i alla fall, för sugen på sötsaker det är jag INTE. Inte sugen på någonting faktiskt. Det känns som alla har ont i magen på ett eller annat sätt runt omkring men, men. Nytt år, nya tag...

Jag och tjejerna är kvar i skogen ett par dagar till, sedan ska det bli SKÖNT att åka hem igen med denna hoppfulla inställning och ta tag i livet på det nya året. Här har vi det i alla fall väldigt snöigt men väldigt bra. Trots tomheten efter Jimmy som packade mammas bil fullkomligt proppfull med julklappar, IKEAfynd och kläder innan han begav sig hemåt i morse. Moa njuter av kusiner. Jag av syster och föräldrar och sömn.






Annars gör vi inte så mycket mer än bara är. Jag klistrar in kort, klinkar piano, läser, leker med barnen o.s.v. Igår var jag, syster och mor på bio. Efter att ha sett "Bröderna Karlsson" i förrgår kväll på DVD och "Svinalängorna" igår konstaterar jag att min favoritgenre vad gäller film gått från komedi via romantisk komedi och drama för att till slut landa någonstans kring thrillers. Jag gillade ingen av filmerna sedda denna vecka! Usch!

Ikväll blir det vin hos syster medan barnen sover hemma hos mor och far och dagen imorgon är imorgon och det tar vi då. Tankar skickas till nyförlovade, nygravida, de som kommer förknippa denna del av året med sjukdomsbesked och ledsamheter. Nu ska jag lämna datorn en stund. Take care!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för tanken, vi tar åt oss här hemma! =)

Blir dock nyfiken på vilka som är nygravida, spännande! Hoppas det är nån jag känner! KRAM

2011-01-05 @ 18:31:01
Postat av: Pia

Jag vet ju vilka alla är utan den nygravida....Kanske är du själv;=) Hoppas du kryar på dej. Puss

2011-01-05 @ 20:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0