Fototorka

Jag står fast vid min åsikt att det är bättre att blogga utan bilder än att inte blogga alls. Speciellt eftersom att det inte händer sådär jättemycket spännande att ta kort på just nu, tyvärr. Eller tyvärr och tyvärr. Det är vardag liksom. Idag mer än annars. Moa vaknade med feber så hon fick vara hemma och därmed vi andra också. Såklart. Det är ganska tacksamt att vara hemma med en febrig Moa som då ägnar dagen åt att ligga i soffan alternativt sängen. Värre är det att hålla vilddjuret Molly på gott humör inne en hel dag... Tur de är olika! Dagen blev lång men ingenting hände ungefär. Monster´s Inc har rullat 4 gånger. Den dag jag faktiskt skulle lära Moa att se på film för att ha något att ta till när ingenting annat fungerar valde jag film med omsorg. Jag gillar Monster´s Inc! Gillade... Idag försökte jag introducera Shrek, utan positivt resultat. Det känns i alla fall bra att ha en dotter som inte gillar att se på tv och film, än så länge.

När Jimmy kom hem vid halv 7-snåret blev det kvällsrutiner och nattning och då båda töserna, innedagen till trots, däckade på 3 minuter kunde jag klockan 19:12 sätta mig i bilen och åka in till gymmet som har öppet till 21. Fantastiskt! Huvudet var redan slut. Nu är kroppen det också. Underbar känsla! Väl hemma fick jag inte gå in. Födelsedagsfix på gång. Det har ju inte riktigt känts som "Oh, imorgon fyller jag år!" idag direkt, men det börjar krypa på nu. Men jag kan säga att jag aldrig någonsin känt så lite för att fylla år som i år. Vad då fylla år?! Det är ju något barnen gör! Tydligen jag också. Jag hoppas dagen blir lite mer kalas än vanligt trots att Jimmy är schemalagd 8-19... Det återstår att se! Jag kan ju förresten slänga in en bild hur jag såg ut förra året när jag fyllde år. Det känns avlägset!


Nä, nu blir det soffan innan sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0