Min tid.

Min tid är nu. Både dagen igår och dagen idag har inneburit ensam-med-barnen-morgon-till-kväll. Detta gör att "min" tid infinner sig när båda barnen sover. Igår, vår första vardag, kom Jimmy hem klockan 19 när jag satt och läste godnattsaga för Moa med Molly i knät och idag kommer han hem typ när som helst, klockan är 20:32. Så är det att vara fotbollsfru... Dagen igår blev en bra start på vardagen. Moa var på dagis (utan blöja minsann!) till klockan 14 och under tiden hade jag och Molly mysigt sällskap av Madde och Isabella. Eftermiddagen gick till att leka, laga mat, äta maten, leka och natt-fixa. När de små somnat ramlade jag ihop i soffan. Så gick det med min tid igår kväll. Mest p.g.a. en fantastisk fotmassage av världens bästa make. Det GÅR inte hålla sig vaken när han är på det humöret.

Annat är det idag. När barnen somnat efter sagoläsning med Molly i knät, som tack och lov somnade där, har jag plockat och fixat, diskat och torkat. Men klockan 20 är det stopp. Då är min arbetsdag slut och min tid infinner sig. Ikväll blev det datorn. Fotofix och bloggande. Bland annat. På tv-bordet ligger ett album och väntar på att bli skrivet i. Från och med i år kommer jag inte längre att framkalla foton, klistra in, skriva i o.s.v. utan det blir fotoböcker. Men några foton från 2010 finns kvar att förklara i mina album.

Dagen idag har varit en riktig mys-med-mina-tjejer-dag. Lek inne, lek ute, kvalitetstid hos svärmor och svärfar. Eller, ja, egentligen gammelsvärmor och gammelsvärfar, men ja... I alla fall. I eftermiddags fick vi härligt besök av Elin. Jättemysigt mitt i vårt lilla kaos. Lagom till gröten gick Elin hem, barnen la sig, och ja. Nu sitter jag här. Det är så härligt att se tjejerna leka nu, de börjar kunna leka tillsammans. Jättemysigt! Jag kan sitta i soffan bredvid och läsa en bok och de busar med varandra på golvet. Och Moas potträning går hur bra som helst! Fantastiskt. Jag hoppas det håller i sig. Hon är ju stor tjej nu. Ingen napp, och snart ingen blöja, förhoppningsvis. Idag har hon i och för sig vägrat pottan och gett sig på toaletten istället men det är ju bara bra! Me like! Nä, albumen kallar. Och förresten, så här ser Moas rum ut:


Kommentarer
Postat av: johannapannan

fint!

och duktig hon är. Supertjejen.

(och supermamman!)

2011-01-11 @ 20:53:58
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Jossan

Vilken duktig tjej!! Längesen vi sågs nu, får vi snart ta och göra ngt åt! Kramar

2011-01-12 @ 21:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0