Plötsligt händer det!

Jag sitter här, på dagtid, helt ifred! Inte ofta, men ibland händer det. Just nu tack vare badhuset. Jag tog den lilla med mig i vagnen och gick (åkte skridskor) hem och hon stensomnade. Den stora är en fisk och ville stanna länge och så fick det bli. En riktigt härlig söndag, som började med veckohandling inför nästa vecka när Maxi öppnades och jag kunda glida runt fritt med kundvagnen utan att köra på någon eller ursäkta mig för att vara i vägen. Kalas. Sedan alltså badhuset och nu sitter jag här. Hela dagen står till hela vår familjs förfogande, tillsammans. Underbart!! När veckorna är väldigt intensiva är helgerna ÄNNU mer värda och vi vill bara vara ifred. Tillsammans.

Gårdagen var mer hackad och uppdelad då Jimmy hade 4 timmar för sig själv mellan 6-10 och jag mellan 12-16. Vad vi gjorde? Jimmy, som kom hem vid 4, sov såklart, men det gjorde inte jag! Jag gick på stan, tränade ett HÅRT styrkepass och sjöng på Isabellas dop minsann!



En härlig dag det också. En perfekt blandning när helgen så småningom summeras.

När det så plötsligt händer och tid infinner sig ska jag lära mig att inte göra någonting. Vi har fått till ett BRA sätt att hålla vardagssysslorna i schack och alla är nöjda, och därför behöver jag inte göra något annat än just det jag vill just nu. Jätteskönt. Tack vare detta hamnade jag i en nostalgitripp i hårddiskens fotomappar... En massa bemärkelsedagar står för dörren, så som min födelsedag, min och Jimmys årsdag och Molllys födelsedag. Jag tycker knappt vi åldrats någonting sedan vi träffades, jag och min man... eller?

Min toyboy! hahaha...:


Vår första sommar tillsammans:



Och med tanke på Mollys stundande 1årsdag. Såhär såg Moa ut när hon var lika gammal som Molly är nu:



Nä. Nu vaknade Molly och Moa och Jimmy kom just innanför dörren. Over and out.


Kommentarer
Postat av: johannapannan

åh vad du är duktig Tilda! Handens fem fingrar är söt.. får jag/vi fler barn ska jag dock ha "älskade barn" på dopet.

http://www.youtube.com/watch?v=ZPl4lyMkTug



Klart ni inte åldrats. Lika snygga som vanligt. ;-)



Och tänk.. hon är snart ett.. lillsnorpan..



kram!!

2011-01-16 @ 16:36:33
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0