En liten "titt-ut"

Jag känner att jag borde ge någon form av livstecken härifrån! Vi har alltså semester, men vad det innebär, det har jag inte riktigt klurat ut ännu... I två veckor har vi varit tillsammanslediga och det är skönt! Men skumt. Jag har fortfarande inte varvat ner och känner mig hur stressad som helst inombords. På gränsen till apatisk emellanåt. En mycket svårförklarad känsla. Men förmodligen var det på tok för mycket där i slutet med 100% ansvar för barn och hem när Jimmy var iväg, husrenovering och flytt i kombination med jobb för båda så när jag nu är helt "ledig" går det inte stänga av motorerna. Mycket märkligt. Så länge ingen nytta görs går jag runt och är stressad över att inte göra något. I alla fall. Ska inte slösa tid, utrymme och energi på att försöka förklara något jag själv inte förstår.

Så här har vi det i alla fall.
En hel del nytta blir faktiskt gjord. Bland annat är häcken klippt. Inte med denna sax dock. Grannen tyckte väl synd om Jimmy eller något, och erbjöd honom att låna en eldriven häcksax. Vilket han inte skulle gjort då vi numera är en förlängningssladd fattigare efter en liten olycka med sladden på fel ställe...


Blandat med trädgårdsarbete har vi även varit en del vid havet. Olyckligtvis fick jag inte med mig kameran då vi tillbringade en stor del av måndagen på östra stranden med barnens farbror, farmor samt farmors väninna. DET var semester. Många vuxna på två barn. Mycket skönt och nöjda barn. Nöjda barn = nöjda föräldrar. Skönt. Vi hann även med att beställa ny kyl och frys i måndags. Ingen rolig utgift, men ett måste. Varje morgon tassar jag oroligt in i köket för att se om våra från 1986 fortfarande lever. Men från och med fredag slipper jag detta då våra nya kommer levererade.

Grillar med vänner hinns det också med. En laddning bestående av sommarhemma kompisar till Jimmy hann vi med förra veckan och i måndags var det vår tur att vara gäster på Vallås. Moa och Wilmer stod för förrätten... Vinbär!


Igår, tisdag, hade vi en riktigt riktig semesterdag! Vi var i Helsingborg hos bror och Anna. Efter en tur till Danmark tillbringade vi resten av dagen och kvällen med att bara göra ingenting. Fantastiskt välbehövligt! Att ligga på en filt i en park är semester! Eller sitta då...


Eller ligga...


Extra bra är det om parken i fråga ligger i anslutning till lekpark! Och som sagt, många vuxna på två barn är härligt!


Idag har varit en nyttodag. Efter att ha "sovit" i Moas säng med Molly inatt är jag lite mör... Men på förmiddagen begav jag mig med tjejerna hemifrån för att uträtta några ärenden och låta Jimmy jobba i fred här hemma. I eftermiddag har plocket fortsatt. Det är svårt att plocka i ordning när saker och ting inte har någon given plats ännu. Inte ens Molly!



Kombinationen landa-i-semester/få så mycket som möjligt gjort/förbereda inför Öland är ganska påfrestande tycker jag. Inga rutiner har man heller och jaa... nää... Jag vet inte. Imorgon får vi i alla fall besök vilket ska bli skönt! Då vet vi vad vi ska fokusera på! Sedan blir det pack, städ och fix inför Ölandsveckan innan vi beger oss dit. Det ska bli fantastiskt. Jag tänker i möjligaste mån bara sitta rakt upp och ner i en stol så mycket som möjligt hoppas jag. Läsa. Ha myskläder. Bara vara. Det är väl det som är semester?! Eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0