Above me only sky...

NU så... Sittandes under vårt takfönster är vi numera husbor! I helgen gick det ordentliga flyttlasset och nu lever vi i plock... Det finns saker att plocka med precis överallt! I kombination med att befästa nya rutiner och vanor samt barnen är trötta bara förnamnet. Gårdagens bröllopsdagsfirande till exempel höll på i hela en och en halv timma. Inklusive matlagning och intag av trerätters middag. Här hemma i huset. Sedan somnade vi i soffan.

Jag är som bekant lite av ett kontrollfreak och trivs inte riktigt i situationen att inte veta hur man smidigast löser vardagen nu när vi bor på ett annorlunda sätt och ställe. Hur dags måste vi gå upp? Var är smidigast att förvara kläder och annat man behöver i morgonrutinerna nu när vi befinner oss på två våningar? Hur tar man sig smidigast till och från bilen med två morgontrötta barn som helst vill bli burna båda två? Och så vidare... Men vi lär oss. Hur det ska gå nästa vecka då jag är ensam söndag-onsdag och ska jobba och ge mig upp, ut och iväg själv med båda barnen orkar jag inte riktigt tänka på just nu. Istället delar jag gärna av mig med lite smakprov på hur det ser ut här just nu. Men jag tror jag vågar säga att inte ett enda rum är 100% färdig. Såklart. Men snart så!

Här har vi Mollys rum innan hennes möbler kom dit. Göran fick dock sova i docksängen innan Molly flyttade in. Det är rätt svårt att förmedla hur det ser ut inser jag nu när jag ser bilden, men men... Fler bilder kommer när de tagits.


Här har vi en av väggarna i extrarummet/lekrummet nere. under dessa hyllor ska en enda lång arbetsbänk hamna där tjejerna kan sitta och måla, pyssla, pärla, leka med lera eller spela dator.


På motsatt vägg ska myshörna fixas i ordning så småningom. I skrivande stund ser det dock ut såhär. Ungefär.


Hallen har gått från bård-tapeter med frukter på till ljusare och golvet är inte längre beigegult med gröna kvadrater på.


För tjejerna är det idag tredje natten i huset och redan första natten köpte Moa att sova i sin säng, där hon också stannade hela natten. Mycket ovan känsla för oss att få ha vår säng ifred hela nätterna!


Ikväll tog jag denna bild innan sängdags. Moa bekantar sig med grannen.



Annars vet jag inte riktigt vad som finns att skriva. Vi försöker få vardagen att flyta så smidigt som möjligt, ignorerar allt vi vill och som behöver göras och längtar till sommarlov. På fredag slutar Jimmy och på tisdag slutar jag. Förhoppningsvis ska mer tid och ork finnas till att blogga. Nu när jag fått ny bloggplats och allt...

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart Tilda!! Jga fetgillar både den rosa färgen i flickornas rum (har de samma färg, blev det ingen kitty-tapet?) och den gröna i lekrummet...I like!!



Då kanske inte Moa vill bli av med sin säng nu då eller? ;) Jag har glömt kolla madrass storlek, men säg till om ni inte vill göra av med den såklart! Men den hade varit grym i Millies rum ;)



Pusssssss!!

2011-06-14 @ 21:29:01
Postat av: Martina

Va fint ni har fått de alla redan!!! Förstår att du njuter men samtidigt att de är fullt upp!! Stanna upp o bara njut ibland ;)

Ha de gott!!!

Vi ses säkert snart!!

Kramar

2011-06-14 @ 21:36:46
Postat av: T

Hej! Råkade hamna här av en slump, en mysig blogg!

Jag håller på att fixa i min hall och skulle vilja ha lite inspiration, er hall är super fin! Har du fler bilder som du skulle vilja lägga ut på den?



Kram

2011-06-21 @ 11:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0