Jag får skylla mig själv...

Jag sitter här och muttrar för mig själv när jag laddar upp alla bilder. Det är ju så många bilder jag vill dela med mig av! Men när jag inte får tummen ur och blogga tillräckligt ofta, så blir det ju såhär! Alldeles för många bilder i ett och samma inlägg. Det är väl så på sommaren. Man gör så mycket olika härliga saker som hamnar på bild. Först några från midsommarafton som blev en riktigt trevlig dag trots på tok för mycket både före och efter...

Vi firade födelsedag innan själva midsommarfirandet. Jordgubbar går hem hos båda systrarna Karlsson.


När första stället var avklarat åkte vi hem till vårt hus (!! :)!! ) där några gäster redan kommit och andra kom samtidigt som oss. 9 vuxna och 7 barn blev vi till slut.

Sötaste systern med lillasyster Karlsson.


Tacka vet jag lekrummet! Okej att där såg ut som hej kom och hjälp, men barnen hade någonstans att vara och leka utan att behöva vara rädda om någonting... Typ.



Barnbordet dukades inne till de största barnen.


När midsommarafton med firande var slut stannade syster med familj kvar här ett par dagar och njöt av semesterkänslor i förskott.

Moa filosoferar vid husknuten...


Våra favoritkvällar. Kortspel, vin, snacks, gott sällskap och sovande barn!


Lekrummet fick också agera gästrum till hela familjen Wetter!



När söndagen kom var det dags för Jimmys nästa fotbollsjobb, denna gång i Helsingborg och Ravelli Camp dit jag skjutsade honom. Familjen Wetter åkte hem och byttes av av kära mamma som denna vecka har semester i Halmstad. Gratis boende mot avlastning med barnen. Ett koncept som alla inblandade trivs bra med. Majoriteten av kvällarna har vi tagit tjejerna i tvillingvagnen på kvällspromenad vilket resulterat i lite motion i kombination med sövning av barn.


De dagar då solen stått för värmen har vi varit vid havet. Fantastiskt skönt! Och sövande... Väl hemma från stranden fortsatte Molly att sova medan Moa hoppade studsmatta.

Är man tillräckligt trött kan man sova var som helst!


Igår kväll gjorde vi oss i ordning och åkte till mammas favoritglasställe och njöt av sommarkväll!


Sötaste tjejerna myser med varandra.



Är man storasyster så är man. Då får man se till att lillasyster också får smaka.


Det där med att somna är inte alltid lika roligt om man inte får åka vagn. Men att lägga sig på altangolvet funkar hur bra som helst tydligen...


Idag har vi också varit vid havet.


När mormor helt plötsligt försvann för att köpa mat tog systrarna varandra i händerna och traskade iväg för att hitta henne!


Och efter denna soliga, varma dag har det helt plötsligt blivit kväll. Barnen sover, vi har ätit glass och imorgon åker vi till Vaggeryd en sväng. Vi har inte varit där sedan innan vi fick huset, så det ska bli skönt. Jimmy kommer också dit när han slutat i Helsingborg på lördag. Och då har vi sommarlov!!! Fem hela veckor tillsammansledigt innan jobb tar vid. Det ska bli underbart! Lägenheten på Vallås är ett minne blott efter att jag lämnat nycklarna igår efter en flyttstädning som skulle gjorts av städfirma men som fick genomföras av mig och svärmor. Städfirman tyckte att det var Kornhillsvägen i Kungälv som skulle städas och inte i Halmstad... I alla fall. Nu är där städat och nycklarna är lämnade. Huset har vi knappt hunnit vänja oss vid ännu eftersom vi inte varit hemma så mycket, men så mycket vet jag som att jag TRIVS! Vi börjar få lite koll på grannar och så också, vissa trevligare och roligare än andra men det känns bra! Nu blir det nog sängen, trots att det är ljust och för min egen skull ska jag försöka få till lite tätare mellan blogginläggen i framtiden...

Kommentarer
Postat av: Linn (knyttsak)

Storasyster Karlsson är väldigt lik pappa Karlsson, tycker jag =)

2011-06-30 @ 21:50:58
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0