Tom i huvudet...

Klockan är 19:41 och denna helg börjar tack och lov lida mot sitt slut. Förklaring?! Jo.. Jimmy är på elitläger, fotboll, som tränare t.o.m. onsdag kväll och jag kräks på att vara helt ensam hemma med två barn. Redan. Han åkte i morse... Det ska bli riktigt skönt att få gå till jobbet imorgon, låta barnen leka av sig på förskolan och sedan bege sig hemåt. Allt är liksom lite i obalans än så länge eftersom vi inte fått in rutinerna riktigt. Hur är det smidigast att göra på morgonen med kläder och allt som ska med o.s.v. Samtidigt som jag inte hunnit komma på det ännu, känns det inte som om jag behöver komma på det heller innan sommaren eftersom jag har två dagars jobb kvar innan semester. Japp. Semester! Inte arbetslöshet eller något sådant. För den 15 augusti börjar jag igen. Jiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! Love it! Så morgondagen och tisdagens jobb går till att planera och strukturera hösten. Fantastiskt roligt! Så kvällen ikväll får gå till lite förberedelse för det tror jag. Jag vill, jag vill, jag vill! Jimmy är alltså inte hemma och jag ska tillbringa tre ensamma nätter i huset. Mycket spännande!

Helgen har vi ägnat åt fantastisk familjemysdag i fredags då både jag och Jimmy var lediga och vi njöt av att vara hela familjen, bara vi, i huset. En del fix hanns med och vi börjar mer och mer kunna njuta av att faktiskt bo i hus. Igår fick vi sällskap av mina föräldrar som, när kvällen led mot sitt slut, bestämde sig för att sova över till idag. Mycket, mycket, mycket uppskattat av mig, eftersom Jimmy åkte 7:30 i morse. TACK! mamma och pappa för det.

Idag har vi, förutom mysigt besök från Frösakull, mest fått tiden att gå. Vilket visserligen är mycket lättare i hus än i lägenhet. Klockan är nu 19:47, och jag ska bege mig neråt och slänga mig i soffan. Tror jag. Jätteskumt. Eller hur gör man i hus när man är ensam och barnen sover?! Vad gjorde jag i lägenheten? Hmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0