Here we go again...

Fick just en deja vu när jag sövde tjejerna... Egentligen brukar bara Molly sövas aktivt, men Moa tycker det är så mysigt att ligga på madrassen i Mollys rum och somna när jag sjunger tvåhundraelva "Blinka lilla stjärna", så nu sover båda två därinne. Det känns liksom som igår jag satt och räknade antal "Blinka lilla stjärna" för att Moa skulle somna. Då sparkade Molly i magen. I det fallet ingen deja vu.

Jag har återigen anledning att be om ursäkt för glesa blogginlägg, men ska försöka återgälda det med ett gäng bilder. Våren har kommit och gått och kommit tillbaka. Mellanmål intogs förra veckan på balkongen minsann!


Men så blev det plötsligt vinter igen i helgen, vilket jag försökte göra det bästa av i fredags kväll ute på gården. Nästa gång jag gör en sådan hoppas jag det är i vår egen trädgård!


Helgen som gick tillbringades med syster och systerbarn. Jättemysigt nu när alla barnen växt upp lite och vet var de har sig själva och varandra. Till och med lugnare för oss att ha barnens kusiner här, då har de något att göra!

Veckan hittills har inte varit någon höjdare direkt. I måndags var Moa på dagis, då passade Molly på att filura ut hur tuschpennor fungerar... Det blev inget bra, så det fick bli kritor istället.


När Moa kom hem hade hon feber, så dagen igår och idag har varit väldigt långa... Framförallt med tanke på att Jimmy kom hem kl. 19 i måndags och 19:30 igår. Inte jätteroligt med febertjurig Moa. Fantasin flödar fritt när man måste komma på så roliga saker som möjligt för att hålla de små på humör inomhus en hel dag. Till och med sådant som annars är ganska förbjudet får vara tillåtet. Som att hälla ut massa pärlor på golvet och leka med till exempel...


Annars är allt som vanligt. Dagarna går sakta, jag vill flytta och nu är det vår! Idag blev det invigning av två barn och en mamma på cykel. Två gånger. Spruta två av sex intagen och ikväll blir det chill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0