I väntans tider...

Jag tänkte mest bara tala om att vi finns och har det bra. Det känns som vi försvunnit lite, men så är inte fallet. Vi är i Vaggeryd. Jag är fotbollsänka, i och för sig befinner han sig bara tre mil härifrån på Elmia i Jönköping, men han hade lika gärna kunnat vara i Barcelona. För med oss är han inte. Jimmy alltså. Det känns tomt. Men kanske bra att få vara ifrån varandra lite och få längta. Vi bara är mest. Med mamma och pappa, och familjen Wetter. Moa trivs som fisken i vattnet att få vara med kusinerna hela tiden. Idag har hon varit med Alice i stallet och sedan var vi på badhuset. Molly fick vara hemma med mamma. Perfekt! Vilket privilegie det är att ha en familj som ställer upp i vått och torrt när helst det behövs utan snack! Det gillar vi!

I torsdags dök vi hit och när vi ska åka hem kan jag inte bestämma mig för. Jag har ju ingen tid att passa, så jag hade kunnat vara här tills vi tröttnat, men samtidigt längtar jag hem. Framförallt till Jimmy, som kommer hem imorgon kväll. Jag har två alternativ gällande hemfärd under morgondagen, antingen när Molly sover middag efter lunch eller på kvällen då båda sover. Vi får se. Det finns för- och nackdelar med båda. I skrivande stund har jag just lagt Molly och går i väntans tider på PIZZA.... Familjen Wetter och Moa sitter uppepå och mamma och pappa är på 55-årsmiddag. Ikväll blir det Melodifestivalen, andra chansen, och det är inte annat än att till och med jag, som inte är jättefrälst i detta påhitt, känner mig lite förväntansfull, var nu det kommer ifrån. Så nu ska jag upp och mumsa på min kebabrulle från "Jamaica" och mysa med Moa, syster, svåger och systerbarn! Bilder från helgen kommer i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0