Lördagkväll...

Maken tillbringar kvällen med militära karlar i skogen inklusive Peter Wahlbäck och jag håller mig vaken så gott det går trots spänningen (tydligen?) i melodifestivalen. På grund av makens frånvaro har jag lilla mamma här i helgen. Det är ju så mysigt! Och SÅ effektiv jag blir när hon har 100% ansvar för barnen. Samtidigt är det som så att ju mer jag röjer, sorterar och plockar, desto mer hittar jag som bör röjas, sorteras och plockas... De första flyttlådorna är packade och om tre veckor är vi mitt uppe i renoveringsarbetet! Så dagen idag har gått åt till följande bland annat:



Jag anser mig nöjd med lördagen då jag kan bocka av följande på min lista;
Skafferi
Kökssoffa
Köksskåp
Skrivbord
Expedit
Julpynt
Påskpynt
Tildas nostalgikartong
Leksaker
Böcker
Filmer
Cd-skivor
Pärmar
Papper

Angående bortskämdsituationen blir jag inte mycket klokare, för allt beror ju på! Det är inte svart eller vitt. Men om jag får välja tänker jag inte skämma bort mina barn genom att skydda dem från ALLT som går emot dem. Då klarar de sig inte i livet. Tror jag. Och jag vill inte skämma bort dem genom att köpa allt de pekar på, för jag önskar att de kommer att vara och bli tacksamma för det de får. Uppskatta! Nä, jag ger mig inte in i någon fördjupning i bortskämda barn. Timman är för sen. Trots det finns ingen vinnare ännu. Nu, sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0