Många tankar...

I ett jobb som det jag nu har är det många tankar som dyker upp. Tankar som jag har, och kommer att ha nytta av. Just nu är det många tankar kring hur jag vill vara som förälder, hur jag vill uppfostra mina barn och hur jag önskar att de kommer att vara mot andra, som snurrar i huvudet. Begreppet "bortskämd" får också en del uppmärksamhet inom mig.

Vad är det att vara bortskämd? Varför skämmer man bort? Finns det olika sorters "bortskämd"? En negativ och en positiv? Eller är det bara negativt att vara bortskämd? När jag klurat klart kring det tänker jag publicera någon form av åsikt. Jag ser både det ena och det andra på jobbet. Skämmer jag bort mina barn om jag gör allt för dem, låter dem slippa all tänkbar smärta? Jag skulle inte tro det. Jag har inte fått allt jag velat genom mitt liv, jag har inte heller fått slippa smärta och problem. Det har utvecklat och stärkt mig. Vill jag tro. Det är väldigt, väldigt lärorikt att få jobba med barn i 10-12-årsåldern när man själv är förälder...

Nä.. back to work.
Tyvärr inga bilder idag. Jag ska försöka få fram någon när jag bloggar hemifrån nästa gång...

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Hm. Klurig tanke det där.. alltså.. ordet bortskämd i sig har väl en lite negativ klang, även om det till viss grad är positivt. Att curla likaså. Viss curling är bra, överdriven curling inte. Har det inte att göra med graden av..? Om någon säger "men han är så.... bortskämd" är det inte bara positivt.. Eller?



Tåls att funderas på. Jag funderar vidare för ett klokare svar framöver. KRAM

2011-05-12 @ 12:09:05
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Henke

Man skulle ju kunna säga att man är bortskämd med att aldrig upplevt hungerskänslor, att inte ha tak över huvudet att alltid ha haft hela och varma kläder.

2011-05-12 @ 16:47:52
URL: http://unikmusik.se
Postat av: Pialia

Bortskämd! Det låter som ett negativt ord och positivt. Beror på när man säger det. Jag är bortskämd över att ha en underbar man. Sen beror det på om man skämmer bort barnen den korta tiden de bor hemma. Jag gör mot dom som jag själv vill bli bemött och som jag blev bemött som liten. Det gjorde mej trygg. Barnen kommer att gå på så många nitar och elände ändå i livet så kan jag som mamma skydda dom och "skämma" bort dom lite hemma så vill jag göra det. Jag gör som jag tror blir bäst! Det är ju så...barn gör inte som man säger,de gör som man gör;=) Kramiz

2011-05-12 @ 17:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0