Tankar.

Några kvällstankar medan datorn laddar annat. Snacka om att dagarna, och således även livet (i alla fall just nu), bara försvinner när båda jobbar! Helt plötsligt är denna dag slut. Även om klockan bara är 20:15. Men barnen sover och jag också nästan. Vi har provat på ekorrhjulet en dag och redan känns det så. Upp 6:30, göra sig i ordning, väcka barnen, lämna på dagis, åka till jobbet, jobba till 15, hämta på dagis, hem och laga middag, äta, umgås en dryg timma samtidigt som disk, tvätt och vardag ska tas om hand innan det är nattning. Sedan vända blad till nästa dag. Prata om att denna vecka kommer att gå fort! Och det känns väldigt skumt när min tid delvis sniglat sig fram och jag har haft fullt sjå att komma på något att fylla dagarna med! De få timmar jag är hemma med vakna barn som idag vill jag bara sitta och titta på, prata med och krama dem! Och då hinns inget annat med! Inget annat spelar heller någon roll. Vad gör det om det är lite disk, damm och tvätt i hörnen?! När det finns barn att krama och njuta av!? Det är nyttigt för mig att jobba lite grann! Väcka nya, andra tankar.

Just nu sover som sagt barnen, jag gör lite nytta på datorn och Jimmy är iväg. Jag får vara ifred. Lugna ner, ladda om. Jag gillar i alla fall jämställdhetskänslan i det hela. Båda två i samma situation. Båda två har något att komma med i frågan "vad har du gjort idag". Ingen av oss är trötta i huvudet på grund av våra egna barn. Och båda två har längtat efter resten av familjen. Så kan det vara.

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Ekorrhjulet är inte att leka med. Bra att det känns bra med jobb iaf, suvve ju. Bra att perspektivet är "lite skit gör inget bara jag och barnen (och Jimmy) får kramas och finnas. Hejja dig.



J

2011-05-03 @ 08:02:57
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0