Vi finns!

Det är bara lite mycket just nu... Vardagsvis är det antingen måndag eller fredag tycker jag, och däremellan bara dimma. Upp, ut och iväg, hämta, hem, mat, godnatt. Upp, ut och iväg, hämta, hem, mat, godnatt. Upp... Men nu är det helg! Eller HAR varit i alla fall. Snart är det ett godnatt före upp, ut.... Men jag ska inte säga att jag inte trivs! För det gör jag. Men tröttheten har tagit en annan form och ersatt den tristess jag faktiskt kände då jag gick hemma.

Helgen har varit kalas på det här stället. Fredagen är helig och vi njöt av att vara tillsammans i vår lilla familj. Igår jobbade Jimmy fotboll och då passade jag och tjejerna på att bunkra energi nere vid havet. Hur underbart är det inte att bara vara nere vid havet liksom! Framförallt eftersom att Molly inte kom på att man kunde springa i vattnet den här gången... Strandvistelsens prick över i´t var sällskapet bestående av kära Jossan med lagom mycket bröllopsnerver ;)

Resten av gårdagen gick till förberedelser inför kvällen då vi hade finfrämmat från Ängelholm. Supertrevligt!

Vi börjar få in rutinen på det här med att tillbringa kvällar med andra barnfamiljer. Innan man ger sig på att försöka njuta av mat, dryck och vuxensällskap ser man till att alla barn är mätta, go´a och belåtna. Alternativt sover.

Dagen idag har varit blank. Hur skönt som helst! Massa utelek, mellanmål på gräset, drömmar till huset och sedan middag och soffmys hos svärfar med flickvän. Hur skönt som helst! Nu är det söndagskväll och vi kan inte låta bli att påverkas av allt som ligger framför. En "vanlig" vecka kvar, sedan smäller det! På lördag fyller Moa år, på söndagen blir det 75-årskalas och sedan har vi en vanlig vardag kvar innan nyckeln till huset är vår! Och DÅ börjar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0