Får man sova kl. 20?

Jag skyller på hösten. Mörkret och kylan. Jag sitter i soffan med fötterna nerkörda i IKEAs fotvärmande kudde. Jimmy är inte hemma. Jag älskar att vara ensam ibland. Men just nu är jag trött. Jag skulle kunna jobba. Se en film. Sätta mig och spela piano eller röja upp i köket. Men jag är helt färdig. Och jag skyller på hösten. Och lite på att vi sovit fyra stycken huller om buller i samma säng natten till idag.

Angående bristande blogg skyller jag på jobbet. Inte bara att det upptar i princip all min tid, utan även att jag har svårt att skriva något här utan att beröra jobbet. Och det går ju inte för sig. Men oh vad skönt det hade varit att få skriva av sig om jobbet!

Sedan sist har det hänt en del här hemma vår lunkiga vardag till trots. Helgen som varit var en riktigt underbar helg på alla sätt och vis. Ett helt gäng med bilder från densamma kommer här:

Vi hade i fredags en födelsedag. Dagen då maken blir barn och måste berätta för alla att han fyller år. Speciellt fröknarna på dagis...


På fredagen fortsättningsvis vanlig arbetsdag och innan kalasmiddag på kvällen vanlig lek. Tur att min muffinsformplåt kommer till användning i något sammanhang...


Efter barnens nattning vår traditionsenliga födelsedagsmiddag på tu man hand...


På lördagen kalas med födelsedagsBARNETs familj. Söta tjejerna laddar.


Söndagen blev en helledig dag med massa mys. Molly är mycket fascinerad av musik! Att spela och sjunga och dansa. Frisyrer är också ett intresse som kommit från ingenstans.


Efter lunch blev det en underbar och välbehövlig tripp ut i friska luften och solen då vi begav oss ner till bondgården en sväng. Där kan man ju gå i all evighet! Tänk vilken fröjd att ha så nära till landet!! Till djur och natur. Då känner jag mig hemma ;)



Nästan hela eftermiddagen tillbringades utomhus med tårtrester från kalaset, kaffe i solen och underbar syskonlek. SOM de leker! Och leker! Och leker!! Här åker de tåg till Liseberg!



Efter en sådan helg är det inte svårt att ge sig på en ny jobbvecka. Full av energi! Tills nu då... Men så länge det är fysisk trötthet så går det ju an. Det är inte svårt att åtgärda. Det får nog bli en bok i sängen tror jag.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Underbara bilder oh vad jag längtar efter er.... som tur är ses vi snart

Kram

2011-10-19 @ 18:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0